fredag, maj 26, 2006

Der strikkes...

...det lyder mærkeligt, ik', men der kommer faktisk lidt fra pindene i øjeblikket. Camillas sommertop er strikket og mangler kun lige montering og hæklede kanter. Den er strikket i dobbelt bomuldsgarn efter opskrift i Ingelise 7/2003. Hurtigstrikning på pind 5,5, og det kunne da godt være at der kom flere til i samme stil (der er bomuldsgarn nok på lager). Camilla valgte selv stjernemotivet. Dvs. hun ville have et stjerneskud på maven, men det her var da lidt derhen ad... Stjernen er taget fra en af Miss Bea-bøgerne.

Da jeg ikke kan montere når jeg ser fjernsyn, gik jeg igang med "En luksusmodel" fra Jytte Slentes bog: Designstrik". Jeg strikker i Vivians Mohair Lux. Farverne er bare "lækre"og jeg har forelsket mig i de aqua-blå/grønne nuancer.



Jeg har desværre været arbejdsramt i dag. Der var totalt øde allevegne da jeg cyklede til arbejde og det var da heller ikke fordi vi havde det store fremmøde af elever...meeeen ikke skidt uden at det var godt for noget. Der var ikke så mange afbrydelser, så jeg fik da lavet en hel del.

2 Comments:

Blogger Dorte said...

Det er godt nok også nogle flotte farver !! Dem ku´ jeg også let forelske mig i.
Glæder mig til at se den færdige model.
kh Dorte

10:34 PM  
Blogger Bettina said...

Det garn har jeg selv to nøgler af - skal ha' fundet ud af, hvad man kan med sådan en "sjat".
Jeg synes da, du skal blive her på bloggen i stedet for 123hjemmeside (eller også samtidigt), for fordelen ved en rigtig blog er jo, at man kan lægge kommentarer. :o)

8:47 PM  

Send en kommentar

<< Home