tirsdag, februar 06, 2007

To gode dage

Jeg har de sidste to dage været til Landsmøde i Gymnasieskolernes Sekretærforening på Hotel Nyborg Strand. Årets fridage til de noget trætte og slidte sekretærer. Dage med faglige indslag og herlig underholdning. Med snak (rigtig meget), god mad (rigeligt) og hygge ad libitum.
Gymnasierne lever et noget hektisk liv i øjeblikket. Statsligt selveje, strukturreform, gymnasiereform, ny karakterskala mmm. er væltet ned over os, og vanerne er der ingen af tilbage. Vi skal være forandrings-skabende, vi skal være forandrings-parate, vi skal være forandrings-villige.....og så skal vi yde mere end vi plejer og helst lidt hurtigere. Informationerne skal vi selv finde, hvis vi kan finde ud af hvor.....
Frustrationerne er til at få øje på - også uden de smarte sekretærbriller. Desværre er der for mange af vore kolleger der er bukket under ude på de forskellige skoler - de er sygemeldt med stress. Dog er det, i dette kaos, godt at møde ligesindede og vide, at vi langtfra er de eneste med de tanker og følelser, som vi sidder inde med i øjeblikket. Vi SKAL helskindede ud på den anden side......
På strikkefronten er der noget der kører og noget der bestemt ikke gør. Det sidste først: Filtningen af de dersens kæmpefutter er ingen succes. Det ender nok med at jeg må opgive at få dem til at passe til nogen her i huset, da der ikke er nogen der render rundt med en fod str. 68. De er dog ikke røget helt ud i intetheden endnu - jeg må lige prøve med noget mere varme på maskinen.

Hæklesættet som jeg begyndte på for meget lang tid siden, og som jeg ikke lige fik monteret da det blev færdigt, er nu klar til babyen ankommer. Nu håber jeg godt nok at det bliver den pige der er set på scanningsbillederne.....
Denne gang har jeg hæklet det i str. 4-8 måneder, fordi det sidste sæt jeg lavede ikke blev brugt meget mere end to gange, da det alt for hurtigt var for småt. Det er lidt surt, når man har lagt en del arbejdstimer i det. Godt nok hygger jeg mig med at lave det, men der skal da også være måde med det, ik'?

1 Comments:

Blogger Dorthe said...

Hejsa
jeg får tit filtet ekstra kraftigt. prøv at bruge et par cowboybukser eller et stort håndklæde, almindelig vaksepulver , 60 grader og et kogeprogram, så tror jeg dine tøfler kan blive mindre. Men hvis du har strikket meget fast så kan de ikke filtre ret meget.
God fornøjelse
Dorthe

7:10 AM  

Send en kommentar

<< Home