lørdag, januar 06, 2007

Godt nytår!

Første post i 2007 - det er vel lidt specielt. Der er taget hul på et helt nyt år. Et år der sikkert kommer til at rumme både gode og mindre gode oplevelser. Noget kender vi lidt til i forvejen og andet er vi lykkeligt uvidende om på nuværende tidspunkt.

Vi er kommet godt ind i det nye år. Nytårsaften var vi sammen med familien hos min bror. Det var hyggeligt og dejligt. Jeg ved ikke om "Peddersen og Sviger-ægge" læser med her, men hvis I gør, så tak for en rigtig god og hygglig aften/nat!

Af strik har jeg fået gjort min Ruuse klar til valkning. I højden måler den 45 cm og bredden er 39 på det bredeste sted. Nu må vi så se, om det er nok til, at det ikke bliver en dukketaske, når den har været i maskinen. Jeg kan nemlig godt huske den franske markedstaske, som efter valkning ikke engang kunne rumme en lille bitte ost.....

Et andet igangværende projekt er mandens halstørklæde. Han har længe ønsket sig ét, men har ikke kunnet finde noget der passede i hans smag. Jeg lavede så en strikkeprøve med forekllige mønstre - snoninger, rib og andet spændede, og hvad valgte han så - almindelig retstrik på alle pinde.......men heldigvis skal det være stribet (Garn: Highland fra Løve), så der sker lidt undervejs. Camilla har leget stribe-generator, så på den måde har vi næsten alle været indvolveret i et halstørklæde. Der er i hvert fald ikke nogen der har et meget til! Nu er jeg gået i stå i striberne fordi jeg mangler garn. Godt jeg ikke tilmeldte mig "Brug dit garnlager"......

Angående mine meget ru strikkepinde, så har jeg nu indkøbt sandpapir korn 400 og 1000, som godt nok er til vådslibning. Med det vil jeg så se, om jeg ikke kan trylle nogle irriterende og uduelige pinde om til nogle lækre glatte bambuspinde. Jeg lever stadig i håbet og troen på, at det kan lade sig gøre. Det kan godt være jeg er naiv - men det skal prøves.

Eftermiddagen er gået med at få vasket vores cykler. De bliver ikke kønne af det smattede vejr. Efterfølgende har de fået en gennemgang for fejl og mangler, og mangler nu kun noget olie og lidt luft. Så er vi godt kørende igen.

0 Comments:

Send en kommentar

<< Home