tirsdag, december 05, 2006

Det' sørme......December

Vi har fået lavet kalenderdekoration, adventsdekoration, juledekoration, julet i SFO'en, julet i børnehaven og nu venter så julefrokoster og idræts-jule-hygge i de kommende uger. Hyggeligt er det og børnene er helt fremme i "nissehuerne" når der skal åbnes kalenderpakker om morgenen - man skal ikke stå i vejen på opløbsstrækningen til julesokkerne!

Camilla har lavet julepynt snart i 2 måneder. Bl.a. er det blevet til dette flotte hjerte, som er hendes første projekt udi brug af symaskine. Det er hun da sluppet rigtig godt fra, selvom der kom udbrud undervejs som: UPS og EJJJJJ....men med en fornuftig stinglængde er det ikke så slemt at pille op, når maskinen tager styringen.
Dengang jeg lærte at sy på maskine var det ved min mors den gamle, hvor maskinkraften lå i højre arm, og man selv styrede hastigheden - f.eks. ved at lade være med at dreje:-) Heldigvis er der sket en udvikling og nu skal det også lige nævnes, at min mor ikke lige var den første der fik en elektrisk symaskine....

Mønsteret er fra bogen "Den store julebog - de bedste ideer fra BO BEDRE 2005".

Siden jeg "gæstede" min blog sidst har jeg dog fået strikket en lille smule. Det er blevet til en halsedisse til Alexander, som jo absolut måtte eje en magen til Camillas. De tre projekter som mangler at blive færdiggjort, har jeg også ofret lidt opmærksomhed (hæklet det meste af en hue).

I dag har jeg været ude og opleve med DSB, og det gik bare ikke superhurtigt - et tog aflyst - et tog forsinket og så skulle det stoppe ved ALLE stationer mellem Vordingborg og Roskilde. Selvom jeg tog afsted i rigtig god tid, lykkedes det mig at komme for sent. På hjemvejen kørte det bedre, men med signalproblemer....., meeen så fik vi også et ekstra stykke chokolade.

Manden foran mig i billetkøen fik tilbudt en køreplan:
- Hvad skal jeg da bruge den til, I kører jo alligevel når det passer jer
- Ja, men så kan du da kigge i den, og så hvor meget vi er forsinket

Men jeg havde da heldigvis taget strikketøjet med og slog op til en lille nissehue til Buildabear-kaninen. Jeg er dog noget i tvivl om størrelsen passer dyret, men ellers er der nok et andet tøjdyr der kan passe den - det er IKKE dyr vi mangler. Farven er altså rød, selvom kameraet ikke lige er så farvebevidst.

0 Comments:

Send en kommentar

<< Home