fredag, november 03, 2006

Endelig fredag

Så nåede vi den endelig - den længe ventede fredag. Ugen har været spækket....: Mandag skulle Alexander til gymnastik, men da vi nåede hallen, godt regnvåde, havde de flyttet haltiden en halv time, og jeg slæbte drengen med hjem igen. Kunne ikke lige overskue at skulle ud i regnen igen efter ½ time herhjemme. Derefter var Camilla til gymnastik og jeg var til forældremøde i SFO'en hele aftenen. Tirsdag var Camilla til Halloweenfest i SFO'en om aftenen. Onsdag var Camilla på tur med SFO'en uden at jeg vidste det (gad vide hvor den seddel er blevet af....), så der var panik på da hun kom hjem, for hun skulle jo her tilbage og hente gymnastiktøjet inden hun skulle i hallen...til gymnastik. Med det resultat, at hun kom for sent. Så var dagen godt nok ødelagt på det groveste. Heldigvis kom der en frelsende far hjem midt i det hele, og kunne køre hende derop. Da Camilla kom tilbage fra gymnastik skulle jeg afsted (gad vide om det på et tidspunkt opkræver husleje, for vores indflytning i hallen ;-)! Torsdag skulle vi til klubaften i den lokale sportsforretning, hvor Camilla skulle prøve dragt. De er blevet sponsoreret, så hun kan få en Hummel-dragt til 100 kr. - og så kommer der endda navn på! Vildt - synes den glade modtager, som er lidt spændt på hvad hun skal reklamere for! Fredag - ja, det er jo nu er Michael til spisning hos en kollega, og jeg er stort set kørt flad - og så har jeg hold i nakken :-(

Vejret har været koldt og vådt, og i morges kunne Camilla ikke låse sin cykel op - den var froset. Hun måtte gå i skole, og jeg måtte følge hende lidt på vej - selv måtte jeg køre i 5. gear hele vejen, fordi overisningen fra det kraftige snefald i går eftermiddags, havde sat sig på mine gear. Heldigvis har vi opvarmet cykelkælder på skolen, så den nåede at tø op i løbet af dagen - ren fest at kunne skifte gear på vej hjem.

Strik er der ikke blevet lævnet meget tid til, men jeg kan da vise gæst nummer to frem - ankom til afskedfesten sådan ca. midt på ugen, meeen det der med at få taget et billede kan være en fæl én.....når hverdagen raser!

Ragsokker (á la Markno) str. 35 strikket i dobbelt Opal - en tråd marineblå og en tråd af ukendt oprindelse. Forbrug: Ca. 50 gram af hvert nøgle. Sokkerne er strikket på pind 3½ for at gore dem lidt tættere, og mere velegnede til gummistøvlesokker.

For første gang i min sokkestrikker-historie har jeg strikket dem forskellige. Camilla ville gerne have to forskellige sokker, og det har hun så fået - selv er jeg ikke vild med at striberne ikke sidder ens - synes nu mere det ser sjusket ud, somom jeg ikke kan finde ud af at lave dem ens. Det bliver helt sikkert til flere sokker, for jeg mangler også selv nogle der er lidt tykkere og Alexander kan sikkert ikke passe sine.

Jeg tror jeg vil finde køkkenet og få lavet noget aftensmad - menuen står jo, som sædvanglig når vi er alene hjemme, på pasta. I aften vil jeg se om jeg kan nå at lade op (med strik og rødvin) til besøget i morgen - der skal jo nok også snakkes lidt strik og garn - jeg glæder mig allerede. Der skal dog lige en støvsuger rundt i huset før vi kan lukke døren op for gæster, men det når jeg vel også i morgen formiddag - mens Alexander er til ekstra-træning.....i hallen!

God weekend til alle!

1 Comments:

Blogger Karen S, Lykkefanten said...

Ahhh lykken er et par nye sokker! De er nu fine, og man kan altså godt se, at de er strikket af en professionel sokkestrikker! Men nu er det altså bare sejt at have nogle lidt spøjse ting (har en lillesøster på 15, som også nogle gange har nogle lidt interessante ønsker)... Jeg må også hellere komme i gang med flere sokker - mangler nemlig også selv.

5:46 AM  

Send en kommentar

<< Home