tirsdag, november 14, 2006

Line...

...er strikket i 5 farver 4-trådet Opal. Opskriften er fra Silkeborg Uldspinderi og der er ingen ændringer foretaget. Dog har jeg målt og talt rækker, fordi strikkefastheden ikke helt passede i højden.

Jeg tvivler nu på at denne str. 1 år også kommer til at passe et barn på 1 år - den ser mig noget lille ud, men det er jo også et stykke tid siden jeg har haft så små børn!

Så er jeg faldet lidt i - både hvad angår køb af bøger og garn. Bøgerne har jeg modtaget og så er der garn og strikkepinde som jeg venter på fra Marianne. Der var lige et par godt tilbud som jeg ikke kunne lade gå min næse forbi. Strikkepindene trænger jeg til fordi jeg fik knækket min Addipind nr. 3 og det er da ikke nemt at undvære pind 3!! Hvorfor jeg så lige bestilte flere (5-6 stykker) ....jaaahh og johh....de var ikke så dyre og så mangler jeg tit pinde i str. 3-4½, da det meget er de samme størrelser jeg bruger. Garnet er jeg bare nødt til at prøve noget af.....måske der kan blive et halstørklæde til manden af noget af det, hvis det ikke kradser for meget! Denne beklædningsgenstand er nemlig sat på strikke-ønske-listen fra hans side af.

Noget andet og stærkt vanedannende er denne bog: Stieg Larssons "Mænd der hader kvinder". Jeg har meget svært ved at lægge den fra mig når jeg først får fat i den om aftenen, og det går lidt ud over nattesøvnen. Det er rart at vide at nummer to nu er på gaden, men trist at vide at der ikke kommer mere fra hans hånd, når hele denne serie er udgivet. Stieg Larsson døde desværre alt for tidligt af hjertestop.

0 Comments:

Send en kommentar

<< Home