lørdag, november 25, 2006

Så gør vi sådan....

...når vi vasker vort tøj - stryger vort tøj! Mandag stod strygejernet af - ikke den store katastrofe - bare almindeligt irriterende, at det ikke kan holde mere end ca. 10 år sådan et strygejern. Fredag aften stod vaskemaskinen så af - efter ca. 10 års tro tjeneste! Det er jo så til gengæld ved at nærme sig en katastrofe, især fordi jeg vasker 4-6 maskiner tøj i løbet af weekenden og i går nåede jeg kun 1. maskine inden den gav op - dvs.den vaskede det ikke, men vandede det kun! Den kunne godt lukke vand ind og ud, men tromlen ville ikke dreje rundt mere. Det sidste ½ år er der løbet vand ud af den når den vaskede, så jeg havde set det komme - dog havde jeg en forventning om, at den kunne holde til januar-udsalget, men det kom jeg så ikke til at bestemme!

Efter en tur i Skousen her til formiddag er jeg nu den lykkelige ejer af en ny vaskemasine og et nyt strygejern (et samlet godt tilbud), men hold da k.... hvor er strygejernet dog grimt. Gad vide hvordan man finder ud af, at enhver husmors drøm om et stygejern er en lilla udgave? Farven gør strygningen til en leg - bare kom an krøllede skjorter...
Camilla trøstede mig med, at det ikke var lige så grimt som mormors meget lilla kagedåse :-) TAK!

Strik har været stærkt nedprioriteret, da vi har haft en overbooket uge. Alt for meget arbejde og alt for meget alt andet. Michael er ved at lægge sidste hånd på masteropgaven (jeg er ansat som korrekturlæser), og jeg er ved at sætte igang med kursusplanlægning og forberedesle til det kursus jeg skal være med til at holde i Himmelev på tirsdag. Måske det heller ikke kan udskydes længere...

Jeg er bagud og har været det i alt for lang tid efterhånden - og jeg er ikke den eneste. Arbejdspladsen er plaget af stress - desværre er det tiltagende - gad vide om vi kommer helskindede ud på den anden side af denne strukturreform.

0 Comments:

Send en kommentar

<< Home