fredag, december 29, 2006

Mellem jul og nytår....

Så er julen overstået her i huset. Det sidste julepynt pilles ned i dag, og så står kun juletræet tilbage. Det gider vi nok heller ikke se på ret meget længere, før også det afpyntes og træet ryger ud i haven.

Vi nyder juleferien og der er tid og plads til det hele. Vi får ikke tøj på før over middag - hvis vi får det på. Alexander bygger Lego, mand og datter har malet med Ecoline-farver.

Billederne bliver så flotte, og farverne er så klare. Akvarelfarverne har været ønsket længe, og nu har de så endelig fået dem. Der er ikke mange der sælger dem - jeg har i hvert fald ikke kunnet finde dem før lige op til jul, hvor jeg fandt dem her. Ekspeditionen gik utrolig stært, så de nåede også frem inden juleaften. Hvad er der så mere at ønske?

Camilla kom i tanke om sit broderi med sommerfuglen, som blev påbegyndt i sommerferien hos Mormor og Morfar. Det er nu færdigt og det skal blive til en lille dukkepude, når jeg gider finde symaskinen frem. Nu er hun gået igang med at brodere en pude med en hund på, som var med i pakkekalenderen her i December måned.

Jeg har fået strikket en vest færdig. Den er ikke nem at fotografere, da den er sort. Den er strikket i Joke fra Lang Yarn, som for lang tid siden blev købt i en lykkepakke hos Marianne. Om jeg lige er til tigerstriber.....jeg ved det ikke, men måske sammen med et par sorte bukser.....ellers er Camilla sikkert den glade aftager lige om lidt når hun kan passe den. Hun er begyndt at nugle sokker i mit skab, hvis hendes egne ikke lige matcher garderoben.

De sidste par aftener har jeg strikket på en Ruuse i noget hårdt uldgarn fra Bartlett Yarns. Jeg kunne ikke forestille mig, at jeg skulle bruge det til tøj, da det kradser rigtig meget. Derfor har jeg kastet mig over denne taske. Jeg vil dog se, om jeg ikke kan finde ud af at lave en klap på så den kan lukkes lidt sammen foroven. Det spændende er nu hvordan det valker.

Det var her i strikkeriet jeg fandt ud af, at jeg havde købt nogle rigtig dårlige bambuspinde. Strikketøjet glider bare ikke på dem. Nu vil jeg, efter forskellige råd hos de gæve kvinde i Web-strik, se at få købt noget sandpapir og prøve at gøre noget ved det. Lige nu ærger jeg mig over, at jeg har købt dem. Det eneste der er sikkert er: Jeg gør det aldrig igen!!

Til sidst er der kun tilbage at ønske alle
et godt og lykkebringede nytår !!

4 Comments:

Blogger nettie said...

Lige over med det gode nytår!
Jeg hygger mig med at følge med her på siden, synes du får lavet mange fine ting.

mange nytårshilsner
nettie
Padborg
(fra Webstrik)

7:48 PM  
Anonymous Anonym said...

Hej Karina
Osse godt nytår til dig. Glæder mig til at følge med osse i det nye år.
Kh Jane

12:52 AM  
Anonymous Anonym said...

Det lyder som en rigtig juleferie; jeg har været på arbejde og mangler de der fredelige dage uden nogen aktivitet !! Fine ting I har fået lavet. Rigtig godt nytår til jer. Kh Susanne i Silkeborg

1:15 PM  
Anonymous Anonym said...

sådan skal juleferier være - fyldt med hygge og glæde og aktiviteter som man har lyst til (og helst ikke andet).
Et godt og dejligt og smukt nytår ønskes du og hele familien
Kh Karen

8:29 PM  

Send en kommentar

<< Home