mandag, juni 30, 2008

Hunden i natten....

Jeg har de sidste tre aftener læst "Den mystiske sag om hunden i natten" af Mark Haddon. Faktisk er det slet ikke sagen om hunden der er det væsentlige i bogen, men derimod fortælleren, som skal forestille at være en 15-årig dreng der lider af Aspergers syndrom.

Systmer, ritualer og formler fylder i den unge mands verden og de forkerte farver, kan ødelægge hele dagen. Historien tager en uventet drejning, men selve handlingen fylder faktisk ikke særlig meget i bogen. Alligevel er det en læseoplevelse ud over det sædvanlige.

Jeg blev revet med og hevet ind i et univers, som jeg ikke kendte ret meget til på forhånd. Anderledes.....det er den i hvert fald!

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Mona said...

Den lyder meget spændende..jeg vil bestille den på biblioteket,med det samme.

6:23 PM  
Blogger tanterne said...

Jeg kender ikke bogen, men har brugt en del tid på at sætte mig ind i hvad Aspergers er.
Så nu er jeg nysgerrig efter, om du efter at have læst sådan en bog, har opfattelsen af at man LIDER af Asperger, eller lider man nærmere af andres manglende forståelse?

9:18 AM  
Blogger Karina said...

Mona: Det er i hvert fald anderledes læsning....god fornøjelse med den!
Tanterne: Rigtig godt spørgsmål! Sikkert det sidste - At dem med asperger sikkert lider mest ved vores manglende forståelse. Helt sikkert er det svært at leve i og med verden, når den er indrettet på andre premisser, end dem som man som asperger har et ønske om.

2:36 PM  

Send en kommentar

<< Home