tirsdag, september 02, 2008

Hjæææælp....

....jeg er kørt fast. Jeg forstår i hvert fald ikke hvad det er jeg skal gøre.

Jeg har (alt for længe) været igang med Mie's ridebluse fra "Strik med stil". Jeg har strikket ryggen og forstykket og i opskriften står der så til slut på forstykket: Når der er lukket af til skulderskråningen sidste gang, slås der 12 masker op til kraven i nakken, disse masker strikkes ind i ribmønstret. Når kraven måler 12 cm., lukkes af.
Jeg kan ikke gennemskue om jeg har slået masker op på den rigtige side. Nok fordi jeg ikke kan finde ud af hvordan den der krave skal sys fast bagefter - om den skal "vrides" rundt eller....

Er der nogen af jer der har strikket den, eller bare er kvikkere end mig, og kan fortælle mig hvad jeg skal gøre?

Etiketter:

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jeg har ikke strikke den, men tror du ikke det skal syes på i nakken ( på rygstykket altså )?

5:01 PM  
Blogger Karina said...

Helt sikker jo, men jeg kan stadig ikke lige greje om jeg har slået maskerne op i den rigtige side.

5:04 PM  
Blogger Githa said...

Jeg er sikker på du har slået dem op i den rigtige side, eftersom skulderskråninger altid bliver højere mod halsen. Som anne skriver, vil jeg også mene de to stykker (nakken) skal syes sammen og derefter syes på halsen af bagstykket :-)

9:35 PM  
Blogger Karina said...

Den skal også sys på omme i nakken, så nu prøver jeg bare at strikke derudaf. Tak for hjælpen!

8:22 PM  
Blogger Pernille said...

For mig at se, ser det helt rigtigt ud... Lige forstykke, skulderskråning og udtagning så det udtagne kan sys fast i nakken.
God fornøjelse :)

5:36 PM  

Send en kommentar

<< Home