søndag, juli 13, 2008

Uretfærdighed....

Er der en mening med alt? Jeg kan godt blive i tvivl efter at have læst portrættet om Jacob Ejersbo i Information. Hvorfor skulle han ikke have lov til at blive ældre? Med den fortællerlyst og indlevelsesevne som han var i besiddelse af. Hvorfor.......?

Det rør mig kan jeg mærke. Jeg ved ikke hvorfor, for jeg kendte ham ikke. Men uretfærdigheden i hans død går tæt på. Det var alt for tidligt. Bliver mindet om, i uhyggelig grad, at der er sat tid på det ophold vi har her .......

Puhhh.....måske man skal skynde sig hvis der er ting man gerne vil nå mens man stadig er her, eller i hvert fald overveje om det er de rigtige ting man fokuserer på. Måske er småtingene, som ikke kører helt perfekt i hverdagen, måske ikke værd at bruge tid og kræfter på. I den store sammenhæng betyder det nok ikke så meget.

Hvis du ikke allerede har læst Nordkraft - så gør det. Den går helt ind under huden - fordi den er skrevet og fortalt suverænt godt, og med en indlevelse, som der er langt imellem hos forfattere. Hvis du allerede har læst den, kan den sikkert godt tåle en gen-læsning!

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jeg blev altså også rørt da jeg hørte at Jacob Ejersbo ikke er her mere...Nordkraft er god..kan genlæses..og ja man skal huske på at vi kun er her i et splitsekund..det er om at få det bedste ud af det øjeblik..:-)

9:34 PM  
Blogger Gitte said...

Det er alt for tideligt! Og ja - man bliver mindet om at livet er utroligt kostbart.

11:46 PM  

Send en kommentar

<< Home