tirsdag, juli 08, 2008

Vesterlyng

Lørdag havde vi en aftale med en af mine kusiner og hendes familie. Vi skulle besøge dem i nærheden af Svinninge. Når nu vi alligevel skulle ud og lufte køretøjet, fik jeg den geniale idé, syntes jeg i hvert fald selv, at vi kunne køre en tur ud på strandengen Vesterlyng. Jeg har ikke været derude de sidste 15 år tror jeg - og manden har aldrig været der.

Der blev pakket lidt mad og drikkelse og så drog vi ellers ud i sommerlandet. Vejret var super, turen var super og ungerne hyggede sig også, selvom de uduelige forældre forventede, at de flyttede futterne og tilbagelagde sådan en god lang distance for at nyde naturen og bl.a. kiggede på Langdyssen.


Hvad der dog undrer mig meget er, at der ovre i Mareskoven, er så tilgroet, at det der er afmærket som bronzealderhøje kun er et kæmpe morads af nåletræer mm. Rigtig synd, for det eneste man kan se af disse seværdigheder er pælen der indikerer at her ligger en seværdighed. Noget skuffende at de ikke har ryddet højene. Dog var det en oplevelse at se den gamle stævningsskov af hassel og elm. Noget anderledes end det skov man ellers ser i dag.

Etiketter: ,

1 Comments:

Blogger Gitte said...

Tja - der spares alle vegne. Godt at I alligvel havde en dejlig tur, og at vejret - modsat i dag - var rigtig velegnet til tur i det Danske land.

10:01 PM  

Send en kommentar

<< Home