onsdag, august 20, 2008

Opsamling....

...siden sidst, som er alt for længe siden:

Jeg er begyndt på arbejde efter ferien. Tappet for energi er jeg faldet om på sofaen med en bog om aftenen. Bøger bliver biblioteket ved med at forsyne mig så voldsomt med, at jeg dårligt kan følge med. Men jeg har vel selv bestilt dem på et tidspunkt :-)....og der er mange gode imellem.

Vi har været til bryllup hos fætter Poul og hans Maria. Vi har været på ture ud i det blå af flere omgange og en tur i Zoologisk have i København. Der havde vi ikke været i 6-7 år. Der er godt nok sket meget derinde, og vi travede rundt i over 7 timer og kiggede på dyr. Dejligt at se, at de efterhånden har fået så meget plads. Ikke alle dyr har været lige heldige, men det bliver langsomt bedre, at være dyr i zoo. Dejligt at se zebraer og giraffer løbe rundt derinde.

Børnene er startet i skole igen, og hverdagen er ved at indfinde sig lige så stille. Alexander er begyndt i 1. klasse - og det er bare stort. Bare det at gå lektier for, som han kan lave sammen med søster om eftermiddagen. Hold da op.....det er vildt. Gad vide hvor længe begejstringen holder?

Bærbar computer er gået ned med en ondsindet virus. Jeg er derfor "bundet" til at skulle hænge i køkkenet når jeg skal bruge den anden vi har. Der er run på den, da den også bliver brugt til arbejde, og ungerne vil også til ind imellem. Bærbar er hos doktormanden i øjeblikket og han redder hvad reddes kan - bl.a. alle Camillas filmklip fra gymnastikopvisninger og den slags. Tror på, at den er i trykke hænder, men jeg glæder mig nu til den komme hjem. Som en kollega tørt udtrykte det: "Så er det jo godt at du tager backup jævnligt - eller er det kun os rigtige mænd der græder når det hele forsvinder?" Ønsker ikke at udtale mig - men måske jeg bliver bedre til det!

Michaels gamle mormor i Flensborg blev indlagt i sidste uge, og gav op fredag aften. Hun blev 92. Heldigvis nåede Michael at komme ned, så han kunne tale med hende i sidste weekend. I går var vi så til bisættelse dernede - det var en meget fin afslutning. Præsten som talte over kisten gjorde det så flot, at man skulle tro, at han havde kendt hende og hendes små særheder hele livet. Smukt og imponerende var det og jeg har aldrig oplevet noget lignende.

Strikkeriet har derfor næsten stået stille, men er efterhånden genoptaget.

FLS-Trøjen har længe været strikket færdig. Den er vakset og passer fint, men jeg mangler nogle knapper for at den kan tages i brug. Lageret gemmer desværre ikke lige på de knapper jeg skal bruge. Overvejer lige nu, at lave nogen i fimo-ler, hvis jeg kan ramme farven, som er lidt speciel.

Jeg vil ikke skrive ret meget mere om trøjen - I har vel strikket den allesammen. Dog vil jeg nævne at det er strikket i to tråde Shetlandsuld fra garn.dk. Efter vask er den bare blevet superlækker, selvom garnet føles meget hårdt når det strikkes. Heldigvis har jeg meget tilbage af det endnu!

Camillas tykke kjole (bunken på billedet) er også på vej.

Jeg kørte fast i skidtet da jeg opdagede, at jeg manglede en rundpind str. 7. Den måtte så fluks købes hos Nanna, og vups røg der lige lidt mere med i indkøbet, for man køber jo ikke kun en strikkepind :-)

Nu er alle fire del-stykker samlet på pinden og raglanindtagningen er i fuld gang. Der blev strikket godt derudaf under 49'er-sejladsen. Uh....den var spændende! Normalt ser jeg ikke sejlads, men jeg sad længe med løbetøjet på og var på vej - men jeg kunne bare ikke læsrive mig. Utroligt, så mange ting der kunne gå galt, og heldigvis endte det hele så godt til sidst. Stort tak til Kroatien for lån af båd!!

Etiketter: , ,

4 Comments:

Blogger Tineke said...

Dét var nu dejlig lige at høre fra dig igen. Som du har strikket din FLS, har jeg enlig også planer om, for jeg har - høm - "lidt" af BC's shetlandsuld, så jeg glæder mig meget til at se den live på dig!

7:42 PM  
Blogger Laila: said...

Jamen Karina...Gisp! Du har strikket noget, og ikke trævlet op...
Du er nok inde i en god stime..
Det glæder jeg mig til at se mere af.

Med et stort smil herfra Alpelandet

1:58 PM  
Blogger Gitte said...

Som du da har gang i den ;-) Lækker FLS.
Kunne også forestille mig at kjolen bliver et hit!

Her har hverdagen også gjort sit indtog. Synes det er lidt hård....

5:54 PM  
Blogger Karina said...

Tineke: Skal nok komme på, men jeg synes lige jeg skal finde knapperne først...
Laila: Ja, man kan blive overrakset ind imellem, ik'? Men du har da vist taget idéen med optrævlingen til dig dernede sydpå ;-)
Gitte: Ja, hverdagen er hård at møde men vi vænner os vel til den på et tidspunkt. Nu havde vi jo lige et dødsfald overi, som jo ikke forenklede tingene....men det kommer - det tror jeg!!

7:10 PM  

Send en kommentar

<< Home