onsdag, maj 31, 2006

Kassetænkning...

Det er da bare så super-hyggeligt, at I gider lægge en lille kommentar - en lille hilsen til mig, så Bettina du har da ret, jeg bør blive her....det gør jeg nu også. Det er nok bare fordi jeg er lidt sentimental, at jeg har overvejet det så længe. Det at jeg har hørt til et andet sted, og har lagret en del billeder hos 123..., men det betyder jo ikke, at jeg skal blive der altid. Nu ser det jo ud til at jeg har fundet ud af hvordan man blogger!!

Jeg var lige en tur ude i brændehækken - skulle lige se hvor meget plads vi har derude nu hvor vi får brænde hjem i morgen (herligt at have Pinsen til at flytte 12 rummeter træ i). Da jeg kiggede op under taget MÅTTE jeg lige hente kameraet for oppe i en af aarstidernes kasser lå der en solsort på æg....

....er det bæredygtighed....eller som overskriften siger, kassetænkning? Det er da i hvert fald meget hyggelidt at den gider, men jeg havde da nok valgt et bedre sted, men set fra dens synspunkt er det nok dejligt at være i tørvejr...

Ude i vores birketræ hænger en stærekasse. Den er også beboet og har været det meget længe, så det kan ikke vare længe før ungerne derude er flyvefærdige. Vi kan sidde og kigge på dem om morgenen når vi spiser morgenmad og se de morgentravle forældre hente mad til ungerne...

Nok om det for denne gang - det er jo en strikkeblog....så der kommer lige lidt om det også:

Camillas vest/sommertop er monteret og godkendt, så den skal bare lige en tur i vaskemaskinen inden den kommer i brug.

Bærenettet/tasken som jeg strikkede for et stykke tid siden har fået hanke, så den er også færdig. Den er blevet lige vel festlig, men det kan jo godt være at den kan bruges som gå-i-byen-strikketaske. Måske den skulle fores med noget stof i passende mønster - det får jeg jo nok aldrig gjort, hvis jeg kender mig selv ret...men tanken var da god nok, ik'...

...og så er det blevet til endnu et lille hurtigt projekt. Et par futter til Camilla.

Det er jo ikke fordi at varmen er med os og her i huset fryser vi om "fusserne" fordi vi har nogle kolde gulve. Futter får vi derfor aldrig for mange af....slet ikke når man er Camilla! De er strikket af Fritidsgarn fra Sandnes (købt hos netgarn) efter opskrift fra hæftet "Toving tema 04". Lige nu kører de rundt i maskinen og jeg er som altid meget spændt på at få dem hevet ud.

Mens jeg har uploadet billeder hertil har jeg skrevet til Michaels gamle Oma i Tyskland. Vi har været alt for dårlige til at få fremkaldt billeder og sendt ned til hende efter at vi har fået digitalkamera, men for 14 dage siden fik jeg taget mig sammen til at få bestilt nogle til hende. De "ryger" afsted lige om lidt. Vi ved hvor meget de varmer, og hvor mange gange der bliver kigget på dem. "Oma" er lige flyttet på plejehjem, og det er ikke helt let at skulle affinde sig med den slags når man er 90 år og har klaret sig selv hele livet.

0 Comments:

Send en kommentar

<< Home