søndag, juli 23, 2006

Feriesysler

Som opfølgning på sidste indlæg kan jeg oplyse at der blev 12 glas marmelade af de 3 kg. ribs. Der er stadig ribs tilbage på buskene, men det kan jo være at min mor har lyst til at aftage lidt i løbet af den kommende uge - hun vender hjem fra en meget varm ferie i Kroatien i morgen.

Alexander og jeg bagte muffins i går. Det var en af forberedelserne til strandturen som i går gik til Feddet. Det var med stor koncentration at dejen blev fyldt i formene....jeg vil så lige sige, at det langtfra var det hele der havnede der hvor det skulle! Men der blev da kager ud af det og stoltheden var stor! De blev nu også gode og de er alle pist væk!

Samtidig bagte jeg boller og lavede en gang syltede solbær med rom og kanel. Det var en prøve, så det blev kun til 2 glas. Jeg gider ikke lave 15 glas "nyt", som der er ikke er nogen der gider spise. Så hellere starte med en lille portion. Jeg tror nu nok, at de der fordrukne solbær er gode til en gang is og evt. pandekager. Det må vi lige prøve af på et tidspunkt. Smagen er god nok, og der er solbær nok at tage af. Manden har plukket en stor skålfuld i dag - de ryger nu en tur i fryseren - jeg gider ikke mere i dag.

Jeg har fået strikket det sidste på Jan og nu mangler der "kun" nogle kanter og så et bånd i matchende farve. Det er ikke lige på lager, men det kan der vel gøres noget ved på et tidspunkt, når det bliver lidt køligere.....

Camilla er taget til stranden igen i dag. Denne gang sammen med en veninde og hendes forældre. Veninden har været på ferie i hele 14 lange dage, så det var den helt store gensynsglæde da de mødtes i dag.

0 Comments:

Send en kommentar

<< Home