søndag, februar 18, 2007

Fastelavn...og ballade!

Fredag skulle vi op til mine forældre, men vi nåede ikke langt...sådan ca. 15 km. Så begyndte lamperne i bilen at lyse og bilen begyndte at bremse, som når ABS'en slår til. Ind i nødsporet gik det og så holdt vi ellers der mens bilen mistede alt strømmen. Død var den i løbet af 30 sekunder. Der var ikke engang strøm til katastrofeblinket! Godt at der var strøm på telefonen, så vi kunne få fat i Dansk Autohjælp. De kom efter 45 minutter - de skulle lige hente en bil vi kunne være i alle fire, og så blev vi ellers returneret til hjemadressen. Bilen blev sat af hos mekanikeren. Det var så den udflugt.

Heldigvis var resten af familien mobile, så mine forældre kørte herned med steg og det hele. Jeg fik også fat i min bror og svigerinde, som var inviteret og fik informeret dem om, at de skulle køre sydpå i stedet for. Så kunne vi jo alle grine lidt af det hele.....

Ifølge mekanikeren, er der fundet en ledningsfejl, men første bud på fejlen var, at det var generatoren der var stået af. Jeg ved det ikke, men hvis vi kan slippe med det første, er det jo det billigste. Ellers kan vi måske få Dansk Autohjælp til at hente os, når vi holder der igen....de ydede os jo en super-service!

Søndagen blev brugt på udklædning. Stort projekt!! Alexander skulle være skelet indtil kl. 10 om formiddagen, så fandt han ud af, at han hellere ville være sørøver. Camilla skulle være vampyr intil kl. 12.00, så fandt hun ud af, at hun hellere ville være indianer. Det er da godt at jeg ikke har syet dragter til dem i år, men at det bare var genbrugsår. Jeg har taget billeder af Camilla også, men de er bleveret ret elendige, desværre. Heldigvis har vi også filmet, så jeg håber det er blevet bedre. Det er aldrig helt vellykket med den slags i en idrætshal.

Tøndeslagningen fandt sted i Vintersbøllehallen, hvor der var ca. 200 børn med deres voksne. På trods af alle de unger var der rimeligt styr på hvem der skulle være med ved hvilken tønde. Alle fik efterfølgende sodavand, fastelavnsbolle og slikpose. Herligt arrangement. Dejligt at der er nogen der gider og at det så også bliver bakket op!!


I dag skal Alexander slå katten af tønden i børnehaven. Nu skulle han så være skelet, så der blev malet hoved her til morgen. Dragten er egentlig nattøj, men hvem kan se det når "musikken spiller" - den lyser endda i mørke!!


Camilla er hjemme med feber. Hun skrantede lidt i går, men var alligevel med i hallen. Da vi kom hjem frøs hun og da hun så havde været i bad var den hel gal. Da viste termometeret så også 40.2, så det var måske ikke så mærkeligt. Hun har stadig feber her til morgen uden der har vist sig en årsag. Der hygges og små-soves foran fjernsynet.


På strikkefronten er der sket en lillebitte smule. Jeg er gået i gang med et stk. ribstrikket bankrøverhue til Alexander. Den skal selvfølgelig være sort, så det er godt det kører på autopilot for det er ikke til at se noget i det sorte garn om aftenen. Jeg ser ikke for godt i forvejen, men det her er helt umuligt.


Samtidig har jeg slået op til Wicked, som jo er et lidt mere spændende strikketøj. Jeg måtte nu godt nok slå op og 5 gange, fordi det ikke passede med maskeantal og mønster, men nu kører det bare. Jeg er ret glad for mønsteret foroven, selvom det er meget enkelt. Lige det tvist der skal til, når det er en glatstrikket bluse.

Jeg vil smutte ind i den anden ende af sofaen og strikke lidt nu hvor freden har sænket sig over matriklen. Måske der lige skal en kop kardemommekaffe med!!

Etiketter: ,

1 Comments:

Blogger Tina/Chance-strikkeren said...

Øv, en omgang med bilen....
Wicked er altså bare en superflot model.
Jeg har tit ville lægge en kommentar på din blog, men man skulle have en blogger-account, og det har jeg ikke. Nu kan jeg tilsyneladene bruge min google, så det prøver jeg lige. Til gengæld kan jeg ikke sende mails til dig (har prøvet flere gange) - de kommer lige retur i hovedet på mig igen.

KH Tina

10:41 AM  

Send en kommentar

<< Home