torsdag, oktober 11, 2007

A la mormor.....

Først så den sådan ud og så gik Fru Krogh ellers over gevind i går aftes. Konsekvensen af det blev, at Wicked I blev transformeret til garnnøgler. Jeg gad den ikke og den var ingen succes - alt for stor og alt for bred. Der er Wicked II blevet meget bedre!

Garnet skal genanvendes til en trøje/sjælevarmer til Camilla. Hun har én i øjeblikket, men den er ved at være for lille. Den har hængt på hende stort set siden den blev strikket, og er efterhånden også lige så stiv som et bræt, fordi den er blevet vasket så meget som den er. Den trænger i den grad til udskiftning, og jeg satser på, at der er garn nok lige her......det er bare at gå igang.

Da jeg sad og trevlede op kom jeg til at tænke på min mormor. Det ville have været lige i hendes ånd, at trevle op og genanvende. Hun havde sans for det og kunne få en masse ud af stort set ingenting, men hun havde også prøvet det der var værre under krigen. Dengang hvor overfrakker blev vendt og syet om til de mange børn.

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Jane said...

Go ide at genanvende garnet og når wicked nu ikke var som du gerne ville ha den så må det jo blive sådan! Et dumt spørgsmål, er wicked strikket nogenlunde ligesom GG? Jeg synes nemlig den ligner lidt og tænker lidt på om man kunne lave en "kopi" ud fra GG opskriften.

6:31 PM  
Blogger Tina Olsen said...

Godt gået..Så ligger den bluse da ikke bare og samler støv;-))
Nu kan garnet blive brugt fliggigt som garn skal;-))
Held og lykke!!

7:57 AM  
Blogger Karina said...

Enaj: Wicked er strikket som GG og der kan sikkert godt laves en som ligner udfra den opskrift du evt. allerede har.
Tina: Jeg synes også det var dumt bare at have noget liggende, som ikke blev brugt, så nu er den næsten tryllet om til en trøje!

8:56 AM  

Send en kommentar

<< Home