mandag, oktober 01, 2007

Hva' skete der så lige der.....

....og hvorfor gik bloggeriet helt i stå?

Fordi sidste uge blev brugt på bestyrelsesmøde i orienteringsklubben, opstart på aerobic, forældremøde i Camillas klasse hvor jeg er med i forældrerådet samt med referatskrivning fra selvsamme møde, strålebehandling på Bispebjerg hospital, familiefødselsdag for Alexander samt besøg af mine forældre hele weekenden.


Strikkeriet er heldigvis ikke gået helt i stå, men jeg har haft mine (små) kampe med opstarten på "Æble" fra "Hønsefødder og gulerødder". Efter kraven blev der godt nok strikket og pillet op og strikket og pillet op og til sidst røg det, med et håndligt fnys, hen i skammekrogen. Der lå det så og skammede sig indtil i går, hvor min kære moder gjorde en indsats for at "redde" mig ud af min frustration over, at opskriften ikke passer.

Så var det hende der strikkede og pillede op og strikkede og pillede op og strikkede og pillede op.....og NU tror vi så måske nok, at der er styr på det, men kun med hjælp fra ekstra masker og ekstra udtagninger for vi kunne bare ikke få det til at passe med det maskeantal, som desværre ikke lige er nævt nogen steder i opskriften - udover der hvor man skal slå op, forstås :-(

Er der nogen derude i det strikkende blogland der har strikket model æble, og evt. kan afsløre om der er problemer hele vejen igennem? I må også gerne bare fortælle mig, at det er mig der er fatsvag, hvis det er det der er tilfældet!!!

GG er næsten færdig. Jeg mangler kun at hæfte tråde og lukke hullerne under ærmerne. Kanten forneden er strikket et par gange, fordi den flanede i første omgang. Så blev der også lige pillet lidt op der og strikket lidt ekstra rib på, og nu er jeg lige ved at tro at den sidder "lige i skabet". Må hellere prøve at "kaste" mit korpus i den i aften inden jeg hæfter ender.

Min halsklud med striber er jeg så til gengæld ikke særlig tilfreds med. Jeg har strikket ca. 50 cm. men det bliver bare ikke som jeg havde forestillet mig da jeg begyndte....og hvad havde jeg så forestillet mig? Aner det faktisk ikke, men bare ikke det der ligger på bordet lige nu. Det er sådan en lille og hurtig ting at strikke en lille halsklud til de kolde dage, som egentlig er sat ind, men alligevel overvejes der voldsomt i øjeblikket. Rundt omkring på bloggene har jeg set så mange flotte mønstre og sjove faconer til disse uundværlige halsprydere hvilket bare har resulteret i, at jeg er blevet endnu mere utrilfreds med min egen udgave, så måske det ender med............at jeg piller op!!

Etiketter:

6 Comments:

Blogger Laila: said...

Hej Karina

Ja, jeg synes nu også at det er ved at være længe siden....men jeg skal ikke råbe op, for jeg render rundt med mindst fem uudgivede blogindlæg - blot er de oppe i hovedet.

Noget rigtigt møg med den æbletrøje, det kan bare gøre éen helt rundtosset, og smadder stædig!

Klø på, det skal nok lykkes.Pøj-pøj.

Knuz'er
Laila i Schweiz

9:19 PM  
Blogger Karina said...

Hej Laila.
Jamen, jeg er så pokkers stædig hvilket der er rigtig mange der vil give mig ret i. Blev engang sammenlignet med et engelsk æsel som var opkaldt efter sekretæren i firmaet :-(
Nå, men jeg håber opskriften arter sig fra nu af.

2:21 PM  
Blogger Linda said...

Hej Karina
du kan skrive til forfatteren på
honsefodder@mail.dk
Der er ingen rettelser på hjemmesiden www.honsefodder.dk men derfor kan der jo godt være noget galt.
mvh Linda

9:07 PM  
Blogger Karina said...

Hej Linda.
Jeg har også kigget på honsefodder.dk, men fandt intet og så tænkte jeg, at det nok bare var mig der ikke kunne finde ud af det, men det bliver ved med at drille, så jeg tror nu, at jeg benytter mig af den der e-mail adresse. Tak for tippet!

4:04 PM  
Blogger Merete said...

Hej
Jeg har strikket æbletrøjen 2 gange og har ikke haft problemmer med at tyde opskriften. Så jeg kan ikke lige se hvor det gå galt for jer.

Merete, Ramløse

Mine trøjer kan ses her

http://merete.blogbar.dk

9:42 AM  
Blogger Karina said...

Hej Merete.
Jeg strikker i str. 8 år, og det går galt der hvor jeg skal tage ud til resten af trøjen. Jeg kan ikke få maskeantallet til at passe.
Jeg har været inde og kigge på din trøje - den er rigtig fin, og jeg glæder mig til jeg også står med et færdigt eksemplar.

4:19 PM  

Send en kommentar

<< Home