søndag, september 09, 2007

Bedre sent...

...end aldrig. Endelig lidt strik at vise frem, meeen en sommertop er jo også helt på sin plads her i efteråret :-). Den må kunne anvendes som vest her i vinter, når nu moderen her ikke kunne snøvle sig færdig i tide. Ikke fordi sommeren har været her, men det er mere tanken om at strikke sommertøj om efteråret der er lidt skæv.

Toppen er blevet lidt bred foroven, men med en bluse under går det fint, og Camilla er svært tilfreds og så kan jeg vel også være det. Garnet (Mandarin petit) er ok at strikke med, selvom det er ren bomuld. Mønsteret er hurtigt lært og giver en fin effekt selvom det kun går over 4 pinde. Alt i alt nemt nok altsammen - jeg gik bare i stå på halvvejen.


I et hjørne af all-rummet faldt jeg også over en delvist færdiggjort ting. En skjorte til Camillas ene build-a-bear. Den blev påbegyndt i sommerferien, da vi også syede rollespilskostume, men så stoppede det også ligesom der. Det gjorde jeg så noget ved i går og fik syet den færdig. Knapperne er en historie for sig - de passer ingensteder, men det var de eneste blå jeg havde hvor der var mere end en.
Mit hoved er tungt og fuld af snot, øjnene løber og kroppen føles som bly. Alexander var snottet i sidste uge og har nu åbenbart overleveret lidt "ynk" til mig. Det må blive bedre i morgen.

Etiketter: ,

5 Comments:

Blogger Tina Olsen said...

Hvor er den bare smuk, og klart du kan bruge den som vest;-))
Skide godt gået!!!
Og go bedreig med næsen - snøft..
der er mange der er forkølet nu, men indtil vidre er jeg sluppet fri..så håbe håbe..

8:48 AM  
Blogger Laila: said...

Hej Karina

Nu skal du ikke blive skraekslagen over det med en str. XS. Fordelen ved at strikke oppefra og ned ER: Man kan regulere størrelsen undervejs, og ved at sætte den over pä to rundpinde kan du prøve om den passer. Hvis den er for lille, sä strikker du blot et par rinder til för du tager ærmerne af!
OG jeg har strikket pä pind 3 1/2, i stedet for 4, sä jeg har en anden strikkefasthed (22 i stedet for 20 - tror jeg!)

Sä strik du bare videre pä din GG, hvis halsudskæringen er OK!

Kh.

Laila i Schweiz

7:58 PM  
Blogger Karina said...

Hej Tina.
Tak! Jeg er på toppen igen, sådan næsten i hvert fald.

Hej Laila.
Ja, lidt klam blev jeg da, men jeg strikker videre og ser om det ikke kommer til at passe. Jeg er igang med mønsteret i halsen endnu, såå...men, tak for din tilbagemelding. Jeg er beroliget!

4:10 PM  
Blogger nettie said...

Den blev da velnok fin, "sommer"-toppen ;O)
kh
nettie

9:35 PM  
Blogger Karina said...

Hej Nettie.
Tak for sparket - det hjalp!

8:39 AM  

Send en kommentar

<< Home