tirsdag, august 07, 2007

Elver og Ork ?

Inden vi drog afsted på ferie, var der gang i syværkstedet. Vi havde været på biblioteket og låne "Liverollespil for begyndere" og "Liverollespil - kostumer og kampteknik". Deri fandt de begge noget tøj, som de måtte eje. Det kunne kun gå for langsomt med at få det lavet, så mor her måtte på fjernlageret (læs: loftet) og hente stof og skind og hvad der ellers skulle bruges.

Så blev der klippet til den store guldmedalje - dvs. efter at jeg havde tilrettet alle mønsterdele, så de kom til at passe sådan nogenlunde til størrelse 8 og 12 år. Alle mønstrene til dragterne er i størrelse medium i bogen, og det er nok liiige i overkanten endnu, så der blev regnet og målt og så regnet lidt igen. Det kom der disse to dragter ud af. En kjole med bluse og underskørt til Camilla og en kappe med hætte til Alexander.

Da jeg skulle sy den sidste bane i Camillas kjole kunne jeg ikke finde banen. Jeg ledte højt og lavt, og indrømmet, så flød hele huset med stof og mønsterpapir og opslåede bøger og blade, så der var nok at rode i. Tænke, tænke, tænke tilbage....... Alle de afklippede rester havde jeg smidt i skraldeposen, måske........måske, den var røget med ud. Ud og og rode i posen og der lå den jo........fedtet og ildelugtende, fordi den havde "boet" sammen med osteskorper og rugbrødsskorper et døgns tid. Camillas begejstring var svær at få øje på, og jeg havde ikke mere stof af den slags, så vi måtte igang med at vaske og heldigvis tørrer alting jo hurtigt når det blæser (én fordel ved blæsevejr), så i løbet af et par timer kunne vi komme videre. Jeg var ikke synderligt populær, men heldigvis ville begejstringen ingen ende tage da jeg så langt om længe blev færdig med at sy.

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Linda said...

Nej hvor er de seje! Skideflot kjole! Min søn ville så gerne have en elverdragt, men så blev han degraderet til et eller andet - som ikke var sjovt. Og så gad han ikke mere :o)
kh Linda

11:26 PM  

Send en kommentar

<< Home