fredag, juni 15, 2007

En anelse succes...

....skulle der til, for at bringe smilet frem igen. OK, indrømmet.....jeg morer mig lidt over Camillas evner som fotograf. I stedet for at trykke på udløserknappen slukkede hun for kameraet adskillige gange, så jeg vidste ikke lige om der blev taget billeder eller afbrudt.

Men, men, men....Turtelneck Shrug er færdig og den er blevet rigtig god. Af ændringer kan nævnes at ærmerne kun er strikket 50 cm. lange og stykket mellem ærmer og optag til hals er afkortet til 17 cm. Da jeg hører til den lavstammede og kortarmede udgave af menneskeheden kan det jo ikke nytte noget at strikke det længere end der er brug for :-) Denne gang er det lykkedes at lave noget der passer til MIG!! Garnet er Iceland fra HPgruppen og opskriften er fra Scarfstyle. Eneste ulemper er nok, at garnet kradser en smule, men måske er det bare mig der er sart. Camilla synes den er sej...."sådan en vil jeg altså også gerne ha'...."

Hvad gør man så ovenpå en succes? Man kan jo kaste sig ud i noget nyt, ik'. Denne gang er det Boleroen fra forsiden på "Feminin strik" der skal forsøges med. Jeg har kun pillet det mønsterstrikkede op én gang indtil videre. Det så forkert ud, og jeg må ogs have lavet nogle forkerte omslag for nu, hvor jeg har strikket det igen, ser det helt fornuftigt ud. Det er så absolut ikke TV-strik for mig - det kræver min fulde opmærksomhed, for ellers passer det pludselig ikke. Mønsteret er fint og farven på garnet er lækker og varm rød. Det er svært at gengive på billede, men I får lige en lille "prøve" på mønsteret.

Michael har været til eksamen i dag. Det blev til et 10-tal efter gammel skala! Nu kan vejret så trækkes helt ned i maven igen - det synes vi alle er skønt.
God weekend til jer alle!!

Etiketter: ,

3 Comments:

Blogger Karen S, Lykkefanten said...

Jeg kan godt forstå den unge dames begejstring! Sådan en vil jeg da også gerne have ;-)
Glæder mig også til at se, hvordan boleroen ender!

Kh Karen S

11:06 AM  
Blogger Tina Olsen said...

Hvor den blevet flot.. den ser bare så lækker ud, en anelse for varm til nu men senere på året er det en ynling - er jeg sikker på..
Din lille boleo har jeg set en have på.. den er bare så sød, og farven du har valgt er skøn..
Så jeg er sikker på du også bliver stolt af den;-)

5:50 PM  
Blogger Jane said...

Flot shrug du har strikket, kan godt forstå datteren osse vil ha...
Din bolero ser osse ud til at blive rigtig flot, farven er alletiders.

12:19 AM  

Send en kommentar

<< Home