onsdag, maj 30, 2007

Kreativitet

Camilla er draget til Sverige. Nærmere bestemt Karlskrona, hvor de skal besøge deres udvekslingsskole frem til på fredag. Hun glædede sig - rigtig meget endda, men alligevel var det svært for hende at sige farvel. For hende, er det lang tid at være væk hjemmefra. Overnatningen foregår på campingplads, så hun og alle de andre fik da nogle tanker herfra, da himmel og jord stod i ét sent i går aftes, og strømmen i en kort periode forsvant. Forhåbentlig ramte det ikke lige præcis der hvor de opholder sig.

Hver elev skulle medbringe nogle fødevarer. Lange lister blev uddelt og vi "vandt" fornøjelse med at trylle 55 muffins frem - noget skulle vi også lave 2. pinsedag. Camilla var stolt og glad over at medbringe noget hjemmelavet. Mange skulle jo "bare" have rugbrød og ketchup med.

I dag har manden afleveret sit speciale - det holdt hårdt at få det færdigt, og ca. halv tolv i går aftes røg strømmen midt i finpudsningen af konklusionen. Puuhhhh - der var lidt nerver på, men nu kan vejret trækkes helt ned i storetåen igen.

Min manglende succes udi strikkeriets svære kunst fortsatte i weekenden.

Jeg gik i gang med at strikke en hexagon fra "Knitting Nature", men dels ligner den ikke helt det mønster der er vist på billedet i bogen, og dels så vil der ikke være garn nok til en sommertop i det lager-garn, som jeg fandt frem. Surt, men ikke værre end, at det var sjovt at strikke noget der giver facon. Jeg er i træning med at pille op, sååå.....
Næste projekt jeg kastede mig over var "Turtelneck Shrug" fra "Scarfstyle. Der ser dog ud til at være en vis succes i det. Garn har jeg rigeligt af, og det er sådan set bare at strikke derudaf - det kan ikke gå helt galt. Jeg tror det kører for mig......
Ellers må jeg kaste mig over symaskinen igen. Søndag var der mangel på rygsække til bamserne, så jeg "smed" strikketøjet og fandt stof og symaskine frem og fik fremtryllet to rygsække. Godt at jeg, ligesom Pelle i Rasmus Klump, har alt på lager!

Etiketter: , ,

4 Comments:

Blogger Laila: said...

ærgeligt at du er nødt til at pille sä meget op... sä min medlidenhed med herfra....med Knitting Nature er bare sä fed! Jeg skal i gang med Roundabout leaf top

Strikkehilsner fra

Laila i Schweiz

8:00 PM  
Blogger Jane said...

Ih så kreativ du er med både bagning, strik og syning. Seje rygsække til bamserne:-)
Kh Jane

8:49 PM  
Blogger Githa said...

Sikke en lækker ting du strikker på.Scarfstyle, skriver du. Hvem har lavet den bog?

7:48 AM  
Blogger Tina Olsen said...

Du ligger da ikke på den lade side!! du må have et overskud som jeg ved ikke hvad;-))
Men skønt ser det nu ud..

11:22 PM  

Send en kommentar

<< Home