tirsdag, september 18, 2007

Strålende behandling....

Tak for alle jeres dejlige hilsner - det varmer og gør mig glad. Skønt at I er derude og lader høre fra jer!

I dag gik turen til Bispebjerg Hospital, hvor der var en ny læge der skulle kigge på mig og mine "knuder" og buler. Den store gevækst på benet, som han kaldte en tumor (jeg kan ikke li' det ord), var han ikke så vild med, så den vil han gerne, at jeg slipper af med.

Derfor blev jeg sendt videre til strålebehandling, som åbenbart er måden at slippe af med den slags på. Heldigvis havde de tid til at give mig den første stråledosis i dag, så jeg slap for den ene tur derind. Lægerne bliver ved med at fortælle mig, at det ikke er farligt, og at jeg ikke skal gå i panik over min diagnose. Så det lader jeg være med. De er rolige og fattede og det smitter af kan jeg mærke.

Nu venter der mig to omgange stråler mere med ca. en uges mellemrum. Derefter en PET-scanning og til sidst en kontrol. Derefter håber jeg så på, at der er styr på "skidtet", så jeg kan nøjes med at tage til Roskilde og blive kontrolleret.

Etiketter:

2 Comments:

Blogger Jane said...

Ordet tumor bryder jeg mig heller ikke om, men heldigvis lyder det til at lægerne ved hvad de har med at gøre, og når de er rolige så synes jeg osse du skal være det.
Håber alt det bedste for dig.
Knus jane

9:47 PM  
Blogger Karina said...

Hej Jane.
Sådan ser jeg nu også på det. Der er ingen grund til panik selvom det er nogle "negativt klingende" ord de bruger. Jeg har det jo godt og føler mig ikke syg, og lige nu kan lidt stråler vel rette op på skaderne:-)

4:24 PM  

Send en kommentar

<< Home