søndag, januar 27, 2008

Både godt og skidt...

Tøse-blusen fra et tidligere indlæg er færdig og nu skal der bare en opskyldning til. Jeg er lidt spændt på hvordan den passer, og om halshullet er for "udringet". Hvis det er tilfældet kan det vel klares med en knap og en trense! Nu skal jeg først lige finde én modtager, der passer i trøjen!!

For ikke at skuffe nogen, skal det så også nævnes, at jeg har strikket og pillet op på Wicked. Jeg havde ikke garn nok, og måtte ud og købe et nøgle mere, som så selvfølgelig ikke har sammen indfarvning. Det er der vist ingen der er i tvivl om, når man kigger på resultatet:-(

Først var jeg begyndt med det "fejlfarvede" garn i det glatstrikkede, men det så frygteligt ud. Nu er der så strikket en noget bredere rib forneden for at kamuflere det lidt. Ikke at det er lykkedes særlig godt, men det er da en bedre løsning end at pille hele blusen op. Nu mangler ærmekanterne. Det har de gjort i flere dage fordi jeg ikke kunne finde to ud af fem strømpepinde. Det er ledt højt og lavt og til sidst fandt jeg dem godt rullet ind i et færdigt tørklæde, som jeg ikke er helt tilfreds med, og som jeg overvejer at lave om!

Hvornår mon jeg lærer at rydde op og holde styr på de der pinde? Det er jo ikke første gang jeg har støvet hele huset igennem for at finde "løstgående" pinde!!

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Tineke said...

Ak ja, det er vel for at holde spændingen lidt længere for at blive færdig med noget strik...jeg leder nogen gange også efter 1 strømpepind, som så enten er blevet spist af hunden (føj!) eller er rullet ind under sofaen (og der gør jeg rent, hver dag....næsten).
Glæder mig til at se din færdige Wicked.

2:16 PM  
Blogger Karina said...

....du har ret. Jeg holder jer bare hen, og jeg glæder mig også selv til at se resultatet. Jeg tvivler nemlig på, at det bliver helt godt!

3:28 PM  
Blogger Laila: said...

Er det mon mig du mener....??

Jeg glder mig bare til at se din Wicked.
Min har jeg smidt ud, den var alligevel blevet for stor, og kunne ikke pilles op, da garnet filtede lidt. Men en dejlig tröje er det.

God uge, önskes du herfra de sydlige himmelströg, hvor vejret er superdejligt i dag!

Laila

4:11 PM  
Blogger Karina said...

Tjaaa....du er skarp dernede sydpå (måske det er vejret), og meningen var faktisk at jeg ville lægge link ind til dig, men det smuttede vist lige. Men du fangede den vist alligevel.....

6:03 PM  

Send en kommentar

<< Home