tirsdag, november 18, 2008

9 af 12 projekter

Overraskede? Jeg eksisterer stadig og har haft voldsom dårlig samvittighed over at have forsømt bloggen og alle jer derude. Livet er bare løbet alt for hurtigt forbi, og nu er jeg ved at indhente lidt af det forsømte.

Jeg har fået strikket noget færdigt - bl.a. nr. 9 af 12 - det er vel meget godt gået når vi befinder os i november:-) Så er der faktisk også noget strik at lufte lidt her på bloggen, selvom I sikkert er blevet stærkt i tvivl om, hvovidt det er en strikkeblog eller et sludrehjørne :-)

Mettes ridebluse (fra Strik med stil) har været laaaaaang tid undervejs. For også snart lang tid siden søgte jeg hjælp til kraven, fordi jeg ikke kunne finde ud af hvilken vej skidtet skulle vende. Selvom I gjorde jeres til at jeg skulle få en god oplevelse, så......ja, gik det ikke så godt. Jeg strikkede den, og da jeg så skulle sy trøjen sammen, så vendte den forkert. Optrævling er jo min stræke side, så der blev pillet op, og strikket endnu engang. Der var stadig noget galt, og jeg pillede lidt op, fordi kraven var for stor. Nu er den monteret, men det ligner ikke det i bogen. Det er så bare ærgeligt, og nu blev det på MIN måde. Gider ikke blive ved.
Ud- og indtagningerne på den, er jeg ret vild med. De ligger så flot, og passer perfekt ind i ribben. Det er helt klart ikke sidste gang lige den "model" benyttes hvis der skal lidt facon på tingene.

Camilla klager ikke. Trøjen var nemlig for smal og kort til mig, så hun tog pænt imod den. Strikket i to tråde sokkegarn, kradser den jo heller ikke, så det kan bare ikke være bedre når man hedder Camilla og er kradse-sart! Den underlige opstillig må skyldes gymnastikbukserne.......hun var stærkt på vej ud ad døren, da mor her krævede et billede mens det var lyst.

Etiketter: ,

4 Comments:

Blogger Laila: said...

Flooot!

5:17 PM  
Blogger Tina/Chance-strikkeren said...

Ærgerligt, når tingene ikke bliver, som man håber på - men flot er den altså. Og køn tøs ;o)

KH Tina

10:05 AM  
Blogger Tine said...

Super fin bluse, 0g dejlig farve.
Iøvrigt i en meget fin stilling :-)

4:17 PM  
Blogger Gitte said...

Kan godt forstå hvis hun er glad for den. Den er super flot!!!! Jeg har længe haft kig på den model, ved ikke hvorfor jeg så springer over når jeg køber garn. Måske fordi der hele tiden kommer mange/nye opskrifter.

Den er enkel, super smart og sider godt på din dejlige datter.

6:09 PM  

Send en kommentar

<< Home