tirsdag, august 01, 2006

Litteratur og perledyr

Der læses i øjeblikket til den store guldmedalje - derfor får jeg ikke strikket ret meget. Førhen læste jeg rigtig meget, og selvom jeg stadig læser hver dag, så bliver det ikke til så meget nu, som det gjorde før vi fik børn. De dage hvor vi har været på stranden har jeg nydt at have en bog med, for jeg egner mig ikke til at ligge der og "lave ingenting". Jeg har "opdaget" Leif Davidsens bøger, som jeg ellers troede var støvede og kedelige....det er de så ikke lige, og jeg måtte på biblioteket i går og hente en ny, som blev "De gode søstre". Jeg begyndte med "Den russiske sangerinde" og "Den serbiske dansker". Jeg har lavet et par links til anmeldelser ude i siden, hvis der skulle være nogle læseheste iblandt os...

Jeg har derudover læst: Michael Laudrups tænder, Bridget Jones' dagbog og Nynnes dagbog. Det er noget helt andet, men de har været gode til ren lystlæsning her i sommervarmen.

Dem der er mest aktive på "håndarbejdsfronten" er nok mine børn. De laver den ene flotte "perleplade" efter den anden, så jeg prøver at hænge på med at få dem strøget. Alexander laver fæle masker og selvlysende monstre (som bliver afprøvet på gæstetoilettet, hvor vi ikke har dagslys), og Camilla laver små eventyrlige alfer og søde fantasidyr. Vi måtte i legetøjsforretningen i går, og købe de perlefarver de var udgået for, så de kunne komme videre med deres massefremstilling.

Michael og Alexander har lavet et flot skib, der kan sejle i baljen ude i haven. Skuden skulle så udstyres med sejl og flag, så der måtte jeg have fat i symaskinen. Alexander ville selv dekorere sejlet, så han tegnede på et stykke papir, og jeg overførte det så til stoffet inden der blev syet. Derfor den lidt underlige form på sejlet, for tegnigen kunne ikke være der, hvis det skulle være et "standardsejl".

Ellers går jeg og nyder den sidste ferieuge sammen med børnene. Michael begyndte på arbejde i går, og det havde været en kedelig oplevelse efter fire ugers ferie. Jeg gruer nu også lidt for den kommende uge, men vi lever i nuet og prøver at glemme at det snart er slut med at daffer rundt i nattøj den halve formiddag....

0 Comments:

Send en kommentar

<< Home