mandag, august 07, 2006

Sydillen...

....har også inficeret mig. Efter at have kigget med på alle jeres meget flotte syprojekter rundt omkring i blogland (kjoler, kjole, taske og tæppe), fandt jeg selv symaskinen frem i lørdags. Den lever ellers en hengemt tilværelse i kosteskabet, men nu skulle det være. Det resulterede i, at jeg langt om længe fik syet gardiner til Camillas værelse. Søndag troede jeg så, at jeg skulle lave noget andet, men Alexanders bamse manglede altså tøj, så om jeg ikke liiige kunne sy ham et sæt nattøj....og det skal altså være "morfar-nattøj" (læs: pyjamas).

Måske ikke det nemmeste eller hurtigste at kaste sig udi - mønster havde jeg ikke noget af, men jeg fandt en model jeg kunne kigge lidt efter. Mønsteret passede dog hverken til bamses højde eller drøjde, så der skulle lægges ud både den ene og anden vej. Jeg fik lavet et brugbart mønster og Alexander fik fundet noget stof, der faldt i bamses smag (med bier på - jeg synes nu mere det ligner hvepse, men det taler vi ikke om....), og så var det jo bare om at komme derudaf. Når nu jeg var igang blev der også lavet et sæt sengetøj til bamse med stjerner på, så han ikke skal gå den kolde årstid i møde uden at have noget at putte sig i!

Der bliver dog også strikket lidt på det der findes i kurven i øjeblikket - det gider jeg ikke bruge mange spaltemillimeter på....det er altsammen noget der før er omtalt her, men som jeg bare ikke er kommet videre med.

I dag er jeg startet på arbejde - og jeg har svært ved at få armene ned :-(
Gad vide hvor mange uger der går før jeg vænner mig til det........Alexander er begyndt i børnehave i dag og Camilla begynder i skole på onsdag....hverdagen har indhentet os endnu engang!

0 Comments:

Send en kommentar

<< Home