onsdag, oktober 31, 2007

Halløjsaaa.....

.....mon der stadig er nogen derude som gider kigge forbi? Jeg er jo totalt ustabil og lider i den grad af "det-er-ved-at-blive-vinter-sløvsind". Jeg er ikke god til at tackle efteråret og det der følger med, når det bliver mørkere og mørkere derude. Selvfølgelig er det godt at putte sig i sofaen om aftenen med en god kop the og et strikketøj, meeeen energiniveauet er godt nok nede på et minimum hvis det da ikke helt er gået i dvale :-(

Efter alle mine færdiggjorte ting gik jeg i gang med en sweater til mig selv. Første forsøg på en sweater var ikke så godt, til trods for at jeg HAVDE lavet strikkeprøve. Den ville blive for lille. Så jeg pillede op, som jeg plejer og manden smilede som han plejer når jeg "genbruger" garnet af flere omgange.

Nu har jeg skruet lidt op for størrelsen så nu strikker jeg efter en str. XL i bredden og en S i længden, for så passer det med strikkefastheden på Lucca-garnet. Efterfølgende har jeg så læst blog hos Anne, som desværre har dårlige erfaringer med garnet - især til voksentrøjer, som jo gerne skulle holde i længere tid. ØV og BØV, men jeg tror nu at jeg fortsætter vel vidende, at det nok ikke bliver en sweater der kommer til at følge mig de næste 10 år.

Inspireret af alle de fine halsfisk i over-size kom der en mini-udgave på pindene her. Sammen med et par futter skal det gives til en lille pige str. lidt over ½ år. Gad vide om det passer?

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Laila: said...

Der er jo os weekendbloggere(eller mindre) der er sä glade når nogle andre gider at skrive, sä vi ikke selv bliver nødt til det....og desuden ligger du i min bloglines....lige pä hylden til at tage af!

Fortsat god uge, og nyd bare at strikke i Lucca'en, for det er säää blödt, og dejligt varmt. Men jo, det fnuldrer lidt, men det lader vi os ikke gä pä af.

Laila i Schweiz

5:18 PM  
Blogger Tineke said...

Jaaa da!! Holder godt øje med hvad du laver, og om du laver noget :)

Sådan er det med os andre også, vi blogger sådan en gang i melllem, men du popper jo heldigvis op i Bloglines, så no problemo.

Kh. Tineke

7:04 PM  
Blogger Karen S, Lykkefanten said...

Jamen dog, hvor er det dejligt at høre fra dig ;-)
Jeg tror søreme jeg kan kende modellen... den ligger i løsform (=ustrikket) hos mig også ;-)

Kh Karen S

9:57 PM  
Blogger Karina said...

Laila: Jeg nyder i den grad at strikke med Lucca'en fordi det bare føles godt og så er der lige det med weekendbloggeriet - gad vide om der er hver-anden-uges-bloggere, for så er det vel der jeg efterhånden hører til :-)
Tineke: Hmmm...måske ikke så godt at blive holdt øje med - og så alligevel, hvis det kan få mig til at køre lidt op i omdrejninger.
KarenS: Den er sjov og egentlig ret nem (og lækker) at strikke, så det kan du godt glæde dig til.

4:05 PM  

Send en kommentar

<< Home