søndag, februar 10, 2008

2 x genbrug...

Så nåede vi endelig hertil. Ferien har indfundet sig. Ikke at vi vil ligge på den lade side denne uge, men det er skønt at have en hel uge, hvor arbejdet er langt væk - i tankerne i hvert fald. De sidste tre dage inden ferien arbejdede jeg ca. 30 timer, så jeg synes jeg både trænger og har fortjent at holde ferie!

Dagen i dag er brugt ved symaskinen. Camilla spurgte i morges, om jeg ikke havde tid til at sy lidt sammen med hende. Hun havde nemlig fået den fikse idé, at hun ville sy en kjole til en af Bratz-dukkerne. Fin idé, men godt inde i udklipningen af stoffet kunne jeg godt se, at hun ikke selv ville kunne styre stoffet og ej heller sy det sammen. Så det blev mit projekt. Heldigvis gik det rimelig godt.
Mønsteret var til Barbie, men med lidt tilretning af størrelsen gik det alligevel sådan nogenlunde "gelinde". Nogle af sømmene er ikke så pæne bagpå, men det er vel også forsiden man kigger mest på :-)
Så nu er min gamle sommerkjole tryllet om til en noget mindre størrelse. Festkjole m. stola og hårbånd til Bratz.
Bordet dukken står på er slebet af i dag. Vi hentede for et stykke tid siden bordet i København - et sortbejset laboratoriebord. I dag har manden så høvlet og slebet syreskader og brændemærker væk, så nu er bordpladen blevet rigtig fin. Nu mangler resten af bordet så lige at blive "top-tunet", men det må komme en anden dag når vejret indbyder til udendørs sysler. Det tager tid, men det er umagen værd. Træet indenunder er meget hårdt og fint. Det skal nok blive godt og det bedste ved bordet er, at der snildt kan sidde 10 personer omkring det og så har det en historie!

Etiketter:

0 Comments:

Send en kommentar

<< Home