lørdag, marts 24, 2007

Tilbage igen

Så er vi vist langt om længe ved at være friske igen. Det har været en lang og sej omgang, og vi hoster stadig - det kører rundt hele natten, og vi skiftes pænt til at hoste. Umiddelbart ser det ud til at både Alexander og jeg slipper for influenza-feberen, hvilket jo er alletiders. Vi "nøjes med" hoste og snot.

Udover almindelig snot og dårligdom er jeg startet i lysbehandling (PUVA). Jeg har fået stillet en diagnose der hedder "Lymphomatoid papulosis". Der er intet dansk navn for den og fra august 2006 og frem til januar 2007 har jeg været under udredning for kræft. De har heldigvis intet fundet. Sygdommen er kronisk og ses normalt som en følgesygdom til f.eks. lymfekræft. Sygdommen viser sig ved, at jeg får nogle underlige bumselignende "dimser" som bliver til sår og derefter forsvinder igen, og efterlader nogle brune ar. Det er de hvide blodlegemer der trækker ud i huden og laver knuder. For at afhjælpe dette farter jeg lige nu til Næstved tre gange om ugen for at modtage 40 sekunders UVA-lys. Jeg skal inden hver behanling tage nogle tabletter, som gør mig ekstremt lysfølsom. De gør mig også træt og uoplagt og giver mig hovedpine. Lige nu synes jeg, at de 6-9 uger, som behandlingen skal tage virker som en evighed, men hvis det kan pynte lidt på mig er det nok alligevel ok. Fremtiden er der ingen der kan eller vil spå om. Lægerne har ikke den store erfaring med sygdommen da jeg er 1 ud af 1 million! Der er dog dømt total overvågning resten af livet. Der kontrolleres og stikkes og undersøges og kigges på. Jeg er blevet patient!!

Det er ikke meget håndarbejde det er blevet til på det sidste. Dog er Wicked blevet strikket færdig. Den er, som først antaget, blevet alt for bred, men den kan bruges udenpå noget andet. Farven er ikke den bedste og alt i alt er det ikke noget vellykket projekt, men den kan trods alt bruges. Der er dog dømt "OM'er" og jeg tror også jeg har garnet til at begynde forfra. Der skal dog lige laves en strikkeprøve.

Camillas zig-zag tæppe skrider lystigt fremad. Det er stadig sjovt at hækle på det - det indbyder og lokker til lige at tage et par rækker sådan ind imellem. Farverne er måske ikke "lige i skabet" og det er tæppet nok heller ikke.

Mandens kommentar var: Jeg håber sandelig at det er en gave, så det ikke skal ligge fremme her i huset!! Så heldig er han nu ikke!!

Etiketter: , ,

0 Comments:

Send en kommentar

<< Home