torsdag, april 12, 2007

Forsinket til lykke

...til Camilla som blev 10 år i går. Utroligt som tiden iler. Ungerne bliver store, men så længe jeg ikke bliver ældre gør det jo ikke noget :-)

Påsken blev nydt rigtig meget. Pynten blev fundet frem, og der blev hængt på grenen i stuen til den i hvert fald ikke kunne bære mere. De sidste 6 år har vi været til Påskeløb med orienteringsklubben, men sådan skulle det ikke være i år. Alexander var meget bange for, at påskeharen slet ikke ville kunne finde ham i år, når han var herhjemme - hvilket han aldrig har prøvet. Men han blev ikke glemt og ikke snydt for æg. Haren lagde heldigvis vejen forbi vores have på vej til Jylland - hvor heldig kan man være?
I fredags blev der taget hul på Camillas fødselsdag. Familien kom til Påskefrokost og hun blev fejret med kager og gode gaver. I går fejrede vi det så selv og næste søndag er det klassens piger der skal til fødselsdag.

Håndarbejde er der også blevet lidt tid til. Camillas tæppe skrider fremad og jeg har nu over 1½ meter zig-zagger. Der skal lige lidt mere til, så jeg fortsætter. Der er heldigvis stadig bomuldsgarn at tage af. Jeg kunne dog godt have ønsket mig, at jeg havde lavet det lidt bredere. Der kommer godt nok en kant på til sidst, men alligevel kunne det godt have været 20-30 cm. bredere. Så ved jeg det til en anden gang, hvis jeg skulle finde på at lave et mere.

Nederst i strikkekurven har der længe ligget en ugle - i småstykker. Nu er Otto Owl så blevet monteret, men en lidt flad fornemmelse er han stadig. Der skal lige lidt fyld til før han får den rette facon. Sød det er han og børnene vil gerne have at han flytter ind hos dem. Han er krammeegnet mener de.
Valkeslangen er også færdig til udstopning. Det har den været rigtig rigtig længe. Alle mine stoffer og ting til "udstopning" ligger på loftet og der kommer jeg jo ikke lige hver dag. Hvem der dog havde et værelse til den slags. Så kunne symaskinen også komme frem i lyset, så jeg kunne få syet lidt mere end jeg gør. Drømmene fejler ikke noget, men mulighederne er der bare ikke!

Etiketter: , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tillykke med datteren! 10 år, det er stort!
Sit eget værelse..Det er SKØNT!
Jeg har fået det!

9:29 AM  
Blogger Karen S, Lykkefanten said...

Tillykke med den 10-årige.... hun ser sød og skøn ud!

Og uglen er absolut krammeegnet... hele vejen gennem computerskærmen ;-)

Kh Karen S

10:41 AM  
Blogger Dorte said...

Sød ugle !

Skal dit zig-zag-tæppe være et sengetæppe ? Jeg er selv lige hoppet på hækle-tæppe-bølgen ... man bliver bidt af de striber !

Kh Dorte

10:32 AM  

Send en kommentar

<< Home