tirsdag, februar 12, 2008

Hele tre ting...

"Drageløberen" har de sidste par dage været skyld i min manglende nattesøvn. Præcis som "Under en strålende sol" var det for cirka 14 dage siden. Jeg kunne ikke lægge dem fra mig, da jeg først fik begyndt. Hosseini fængsler mig! Jeg kan ikke sige andet end: Læs dem, hvis du ikke allerede har gjort det!!

Der røg så lige et par strikkeaftener, men de var godt givet ud. Alligevel er jeg blevet færdig med "Haven". Det er skyllet op og ligger nu til parade på badeværelsesgulvet - til glæde for nogle :-)

Umiddelbart er jeg rigtig godt tilfreds med resultatet og garnet gør jo, at det er blevet noget så blødt. Det kan kun været godt at kunne slynge det om halsen. Har nu besluttet mig for, at det skal gives væk.....men nu skal det jo lige tørre først!!

Nu hvor det er blevet Februar, skulle jeg så også igang med mit 2. projekt. Min aftale med mig selv er, at jeg hver måned skal strikke en ting af noget af alt det strømpegarn, som efterhånden fylder ret godt på lageret - gad vide hvor det så lige er kommet fra :-)

Denne måned bliver det et par benvarmere til Camilla. Ikke noget kæmpeprojekt, men noget varmt og brugbart. De skal være laaaange for det er hendes ben. Første "rør" er strikket og venter lige på en rib-afslutning, for jeg ved endnu ikke om garnet rækker. Hvis det ikke gør, så pilles der bare lidt op på det der allerede er strikket - så kommer det hele til at passe. Et nemt, varmt og hurtigt projekt og velegnet til TV-strik!! Mere end hele 3 ting på en gang.

Etiketter: ,

4 Comments:

Blogger Mona said...

Glæder mig til drageløberen,jeg har lige fået den hjem fra biblioteket - Flot tørklæde og lækkere benvarmere.

8:55 AM  
Blogger Linda said...

Rigtig god ide med de dersens benvarmere, jeg har også sådan en opløben stængel af et pigebarn ;o)
Uh, jeg blev så ked over Hassans "oplevelse" at jeg ikke har kunnet komme videre med drageløberen (skal ikke lige fortælle ulæsende hvad der sker)...
kh Linda

12:34 PM  
Blogger Stine said...

Haven ser rigtig skøn ud :-) Stine

3:38 PM  
Blogger Karina said...

Mona: Jeg tror ikke du vil blive skuffet. Som Linda skriver er der passager i der rører og borer sig dybt ind under huden. Det er en bog der også huskes efter at sidste side er læst.
Linda: Desværre har jeg ikke garn nok, så jeg er i gang med en alternativ udgave. Noget er pillet op og noget bliver stribet....
Jeg blev også dybt berørt over Hassans oplevelse, men måtte finde ud af hvordan han, og især "krysteren" ville klare sig fremover!
Stine: Tak - og Haven er blevet lækker. Håber at modtageren også bliver glad for den. Har planer om, at strikke endnu en i en anden farve!

5:20 PM  

Send en kommentar

<< Home