tirsdag, juni 13, 2006

Garnjagt og dyr på skrump

Jeg har købt denne opskrift hos Knit and Tonic. Jeg vidste ikke om lageret gemte på noget brugbart garn, men det ved jeg nu at det ikke gør. Jeg er desværre nødt til at købe noget der passer. Havde ellers besluttet mig for, at få tømt lidt ud i lageret, men det må så bare blive næste gang....problemet er også lidt, at de rester jeg har tilbage er for små til ting der er større end dukketøj. Må se hvad jeg finder på! Jeg synes ikke det er så nemt at finde noget garn i en bomuldsblanding der passer til en strikkefasthed på 20m., eller også har jeg bare ikke surfet nok.

Jeg har strikket lidt på en sommertop til Camillas Build a Bear. Den har jo kun en kjole og så den nederdel jeg flækkede sammen på symaskinen - af en af mine gamle aflagte bluser. Så nu manglede den jo lige en top, og den har jeg så efterhånden strikket på et par dage og den er strikket mere end to gange vil jeg sige. Første gang lignede dyret noget der skulle på en kraftig slankekur. Det mente Camilla ikke kunne lade sig gøre, for den spiste ingenting i forvejen....så måtte jeg jo pille op og begynde forfra. Nu mangler kun rygstykket fra livet og op, så selvom det er en forholdsvis lille ting, kan det sandelig godt tage sin tid for mig når jeg ikke har nogen opskrift. En ting er at lave om på en eksisterende opskrift - noget andet er, at starte på bar bund. Blonden forneden er "Baby tears" fra "Knitting on the edge". Hullerne henover maven skal bruges til et lille bånd - det er jo en pyntesyg lille kanin der skal have den på...

På biblioteket har jeg lånt "Essential Crochet" - 30 irresistible projects for you and your home. Jeg har lidt fået kig på denne pude, som jeg godt kunne tænke mig at lave i blå nuancer - det ville nok også passe bedre til resten af stuen (ikke at det passer sammen alt det andet vi har, men man skal vel starte et sted!). Jeg var i gemmerne og har fundet 3 farver blå "Bartlett yarns" - men det bliver nok sådan et langt-ude-i-fremtiden-projekt.

Arbejdet tager for meget af min tid i øjeblikket. Heldigvis er det til at få øje på sommerferien ude i det fjerne, så dampen kan forhåbentlig holdes oppe et par uger endnu. Utroligt at der allerede er gået et skoleår - igen! Mandag går den store bogaflevering ind, og vi skal tage imod ca. 15.000 bøger på 3 dage. Der er lidt at løfte på - håber ikke jeg får mine abe-arme ind i cykelhjulene når jeg kører hjem....

0 Comments:

Send en kommentar

<< Home