torsdag, juni 08, 2006

Værsgo' at skylle...

Jeg spørger migselv hver gang jeg har fornøjelsen af, at møde min tandlæge, om jeg har valgt det forkerte erhverv. Det tager sådan ca. 10 minutter og så får jeg lov til at betale den nette sum af 278 kr. men så har jeg også fået et eftersyn og en tandrensning....! Med lidt hovedregning bliver det ca. 1600 kr. i timen - det er så det patienterne betaler. Dertil kommer sygesikringens andel....ca. 1000 kr. oveni - altså er vi oppe på 2600 kr. pr. time. Jeg ved godt at de nok ikke kan nå 6 patienter i timen, og at der skal betales løn til en klinikassistent og leje af lokaler og den slags. Jeg ved også godt, at jeg er en af de heldige der ikke skal have lavet noget og, at jeg nok bare skal være glad for at få lov til at betale de 278 kr., men alligevel......

Det havde så intet med strik at gøre. Det er der heller ikke ret meget andet der har, for jeg får ikke lavet de ting jeg skal. Succesen er svær at få øje på! Der ligger stadig en sweater til Alexander og "griner" af mig nede i kurven hver gang jeg kigger ud over kanten af sofaen. Det trækker ikke - jeg hader at montere - bliver aldrig min ynglingsdisciplin. Jeg føler lige nu, at jeg sidder fast i det hele. Den model jeg gik i gang med i Vivians Mohair Lux er også gået i stå, fordi jeg kan se at jeg ikke har garn nok, og jeg ved ikke om der kan skaffes mere. Der er dog lige et lille håb endnu - jeg ved at der arbejdes på sagen.

0 Comments:

Send en kommentar

<< Home