mandag, marts 24, 2008

3 af 12 projekter 2008

Ferien på Fanø blev udover løbe- og gåture også brugt på afslapning og strik. Jeg havde da pakket garn og pinde så jeg kunne klare mig. Skulle jo nødigt løbe tør, så jeg skulle sidde med hænderne i skødet.....:-)

Bl.a. fik jeg strikket forstykket til denne lille vest, som var påbegyndt inden vi tog afsted. Jeg troede faktisk det var strømpegarn jeg strikkede i, men efter nærmere overvejelse og noget undren, fandt jeg ud af, at det måtte være rester af Hifa Superwash Uldgarn. Skidt så med det. Godt nok havde jeg jo lovet migselv, at jeg ville strikke 12 projekter i strømpegarn, meeeen jeg var jo i god tro da jeg slog de første masker op. Så gælder det vel lidt alligevel.....

Opskriften er delvist fra bogen "Sødt og blødt". I bogen er det en sweater, men da jeg tvivlede på at jeg ville have garn nok til ærmer også, og da jeg har et noget anstrengt forhold til tilsatte ærmer - især til børn - ja, så endte det med at tog lidt ind til ærmegab og lavede ribkanter både i ærmegabet og forneden så det blev en vest i stedet for. Jeg har strikket i dobbelt garn på p. 4½ - ribkanterne dog på p. 4. Resultatet er jeg ok-tilfreds med - nu håber jeg bare den passer modtageren!

Etiketter:

7 Comments:

Blogger Stine said...

Nej det kan altså ikke gå at man bliver nødt til at sidde med hænderne i skødet fordi man har glemt garn - hellere for meget end for lidt :-)
Hvor er den blevet fin, vesten. Det gør vel ikke noget at det ikke var strømpegarn som du troede. Det strømpegarn må du så strikke noget andet af :-)
Hilsner Stine ( schjerning.wordpress.com)

1:05 PM  
Blogger Karina said...

Jamen Tak, Stine og du har ret. Jeg finder nok noget andet at bruge strømpegarnet til. Det er det der med de manglende bandaroler.....man tror noget, men erfarer noget andet.

2:14 PM  
Blogger Laila: said...

Hej karina.

God at se at du har nået et styks færdig strik..igen-igen!

Hilsen med smil pä læben fra

Laila

2:41 PM  
Blogger Tina Olsen said...

Hold da kæ.., hvor er den bare kær.. jeg er sikker på den nok skal blive et hit;-))
Knuser til dig;-)

2:42 PM  
Blogger Jane said...

Den er rigtig sød og mon ikke den passer modtageren.

5:16 PM  
Blogger Gitte said...

Ledighed er jo roden til alt ondt - så det var da godt du kunne strikke lidt ;-)

Den er rigtig fin, den lille vest. Heldig modtager.

9:37 PM  
Blogger Karina said...

Håber også modtageren - eller det er jo nok nærmere forældrene - bliver glad for den.

Tænker nogen gange over hvad jeg dog skulle bruge min fritid til, hvis jeg ikke strikkede.........?

4:41 PM  

Send en kommentar

<< Home