mandag, februar 25, 2008

Vupti....

...og så blev min sweater færdig - langt om længe..... Det ser godt nok ikke lige ud til, at vi skal have vinter og frost i denne omgang, men så har jeg da en ulden sweater der er klar til næste vinter! Indrømmet....den har været undervejs et stykke tid.

Da jeg nåede bærestykket OG fik strikket forkert i mønsteret var det som om interessen pludselig forsvandt. Sidste weekend fik den så lige en skalle, og jeg fik strikket det sidste på bærestykke og hals - og syet tråde ind!

Nu er jeg så noget spændt på hvordan Lucca arter sig når den bliver vasket, men det må tiden vise. Indtil nu er jeg godt tilfreds og garnet er ultra-blødt! Det er rigeligt med garn til at Camilla også kan få en sweater i det samme garn ....... næste vinter, hvis jeg så ikke har fået brugt det til noget andet.

Et projekt færdigt - så må man vel hellere begynde på noget nyt, så kurven ikke kommer til at virke alt for tom. Godt nok ligger der en lille bolero dernede, der faktisk kræver lidt opmærksomhed, men jeg kan ikke huske hvor langt jeg er kommet i mønsteret, så det kan vel ligeså godt vente lidt endnu.
Marianne lokkede endnu engang med et af hendes overraskelsesprojekter. Denne gang ved jeg da, at det skal blive til et tæppe. Jeg hækler i Mandarin Petit, som jeg efterhånden har fået opbygget et større lager af. Nu er der så lige den lille ulempe med alle de der f....... tråde der skal hæftes, men det kan jeg vel tage til en gang X-faktor på fredag. Der behøver jeg jo ikke have øjnene på skærmen! Camilla skal nok fortælle hvad der foregår deroppe :-)

I Lørdags var vi til 40-års fødselsdagsfest. Fødselaren vidste så bare ikke, at han skulle holde fest. Jeg var noget spændt på, om det var lykkedes familien at holde det hemmeligt. Det tror jeg det var!! Han lignede godt nok noget der var faldet ned fra rummet, da han stod der foran alle sine gæster og ikke anede hvad han skulle sige.....! Det blev det jo ikke mindre festligt af. Hold da op, det var en god fest, og hvor fik jeg danset. Det gik jo rigtig, rigtig godt. Lige indtil i går eftermiddags hvor jeg pludselig følte mig noget stivbenet og havde lidt svært ved at bevæge mig. Der kunne jeg så godt mærke at jeg ikke er 25 mere :-)

Så hev jeg ellers løbeskoene frem, og fik taget en lille tur rundt i terrænet. Det var skønt, især bagefter. Jeg er stadig øm, men det forsvinder vel igen.....om nogle dage. Så ka' hun lære det ka' hun!!!!!

Etiketter: ,

9 Comments:

Blogger Tineke said...

Sikke en flot trøje, hold da helt op. Er spændt på at læse om dine erfaringer med Lucca garnet.

5:09 PM  
Blogger Fru Larsen said...

Flot bølgetæppe du er igang med. Det med enderne kan du nemt løse. Hver gang du skifter farve, lader du enderne lægge ind over arbejdet, således at du får dem hæklet med de første ca. 6-7 masker. Dejligt ingen ender skal hæftes. Håber du forstår hvad jeg mener, det letter for meget arbejde. Jeg har også været med på "bølgen", som du kan se på min blogg.

6:42 PM  
Blogger Fríða said...

hold da helt k...!!!! hvor er den flot, din tröje!
og du skal helt sikkert hækle endene fast, det andet bliver alt for meget arbejde.
kh.fra Island
Frida

8:08 PM  
Blogger Karina said...

Tak for roserne fra jeg alle. Skal nok "pippe" når jeg har vasket trøjen nogle gange og jeg ved hvordan den arter sig.
Tak for tip'et med enderne i tæppet - det vil jeg da lige ile ind og prøve. Lyder som løsningen på problemet. Hvorfor har jeg så ikke lige tænkt på det??

8:14 PM  
Blogger Vivian said...

Hold K**T det er blevet en flot trøje!
Jeg håber den holder meget længe, trods de "bange anelser" om Lucca'en :-)

11:34 AM  
Blogger Tina/Chance-strikkeren said...

Hvor er din trøje blevet flot !! Krydser fingre for, Lucca'en arter sig - det ville være for ægerligt andet.

Mandarin Petit er bare et lækkert bomuldsgarn. Det må blive alle tiders tæppe (mange ender til trods).

KH Tina

12:28 PM  
Blogger Stine said...

wow - sikke en flot sweater :-)
Det bliver spændende at se tæppet når det er færdigt.
Stine http://schjerning.wordpress.com

7:19 PM  
Blogger Mona said...

Du kan nemt lave det sådan at du ikke skal hæfte enderne,ved at sætte tråden et lille stykke hen over,så at den bliver hæklet med i det første stykke.
Det er spændende,hvad næste del på tæppet bliver.
Meget flot trøje.

10:38 AM  
Blogger Gitte said...

Kære Karina - hvor er din sweater blevet flot! Det er da lige før du bliver nødt til at rejse udenlands til koldere himmelstrøg fo at få den afprøvet ;-)

Jo - sådan en løbetur kan afsløre muskler på steder man helt har glemt!

11:51 PM  

Send en kommentar

<< Home