søndag, april 06, 2008

En ny begyndelse...

...og beslutning om at prøve at strikke "Mie's Ridebluse" fra "Strik med stil" er taget. Garnet vil helt sikkert egne sig bedre til en lidt tykkere trøje. Nu må vi se hvor langt jeg når denne gang..... :-)

Forårsvejret lokkede mig ud - jeg var nødt til at pudse vinduerne :-) De var nemlig ikke så gennemsigtige som de burde være, men nu er den sag så ordnet og vi kan se verden omkring os igen.

Manden graver og flytter jord og stabilgrus. Vi gravede ud og stampede til et drivhus sidste efterår. Meeeeen som altid her på matriklen ændrede vi planer undervejs, og nu har vi købt et større drivhus end først planlagt. Nu skal der lige graves og flyttes lidt mere jord for at huset kan være der. Men det helt sikkert arbejdet værd. Vi glæder os meget til at høste tomater, agurker og hvad vi ellers finder på, når nu vi liiiige har fået samlet det der drivhus.........

Der er bagt pandekager og banan/chokolademuffins til på lørdag. Camilla har inviteret familien til brunch. God idé, men jeg har så ikke lørdag formiddag til at bage og lave mad i, som jeg plejer når vi fejrer fødselsdag. Det gør heller ikke noget - jeg har en hel uge til at få styr på sagerne i, og Camilla hun glæder sig!!

Jeg har fået hæftet enderne på endnu en "Green Gable"- ikke særligt Green for den er strikket i rød Hifa bomuld. Efter at have lukket maskerne af forneden og kigget lidt på det færdige resultat, opdagede jeg, at jeg har lavet fejl i mønsteret foroven. Heldigvis konsekvent, så hvis man ikke ved bedre, kan man ikke se det. Den råber på en opskylning før den kan vises frem, så billede følger på et senere tidspunkt.

Jeg har sorteret og ordnet alle mine rundpinde, som efterhånden lå allevegne og sad i alle mulige påbegyndte ting, som jeg aldrig ville komme videre med. De er alle lagt i "Smartzip" poser fra Netto og der er skrevet størrelser på. De meget gamle og meget ufleksible metal- og plastikpinde blev kasseret og nu er der kun det bedste tilbage. Skønt at vide hvad jeg har.....og især hvor!!

Etiketter: ,

3 Comments:

Blogger Gitte said...

Er også ret vild med rideblusen.Har flere gange haft planer om ridetrøjen, men er ikke någet dertil endnu. Rideblusen ser ud til at have en rigtig god facon. Glæder mig til at se din i færdig model.

Gjorde den samme fejl med Green Gable - også konsekvent - så den eneste der ved det/kan se det er mig - til gengæld irriterer det mig........

Lyder som om du har haft en dejlig aktiv weekend.

God mandag
/Gitte

8:49 AM  
Blogger Karina said...

Håber rideblusen kommer til at sidde godt, så jeg kan få glæde af den på mine mange cykelture.

Det irriterer også mig når jeg får lavet noget forkert, men jeg gad altså ikke lige pille en hel bluse op. Så meget irriterede det alligevel ikke.

Også god mandag til dig!

11:12 AM  
Blogger Mona said...

Flot strik,dejlige farver:-)

2:07 PM  

Send en kommentar

<< Home