søndag, april 06, 2008

Knap så godt...

Regnbygen i går blev da vist til heldagsregn og det var ikke særlig sjovt at være ude. Jeg fik dog løbet en tur, men endte også ud med at have pladder helt op i nakken.

Ungerne var mere dovne (eller fornuftige om man vil) og gad ikke ud, men sad og hyggede sig med at lave ting af Fimoler. De fik lavet mange fine ting og sager og det var overraskende let at arbejde med.

Jeg kan jo ikke gå forbi den slags uden at skulle prøve. Det blev så til disse fire mærkværdige knapper. Er der nogen der ved hvordan de har det med at komme i vaskemaskinen? Lidt upraktsik vil det være med knapper der ikke kan vaskes :-)

Når nu det alligevel var pladdervejr fik jeg kogt en stor gryde solbærmarmelade. Det blev noget tyndt i det, men det skal jo nok blive spist alligevel. Jeg gider i hvert fald ikke koge det en gang til!! Der må mere "marmeladepulver" til næste gang!

Jeg har de sidste gange jeg har strikket på Aleita Shell ikke været helt tilfreds. Den nederste kant rullede som bare pokker. Jeg syntes den blev for kraftig og voldsom i det - det er jo kun en vest og ikke en vamset sweater. Så jeg tog konsekvensen og trævlede hele skidtet op i går aftes. Opskriften er god nok og Nannas model er blevet rigtig fin og lækker. Når jeg engang har det rigtige garn til formålet prøver jeg helt sikkert igen. Det optrævlede garn skal bruges til noget andet. Jeg tror jeg har fundet opskriften - skal bare lige regne lidt på strikkefastheden, for den passer som sædvanlig ikke!

Etiketter: ,

4 Comments:

Blogger Laila: said...

Du er bare den bedste... i allefald til at trævle op.

Men jeg har nu ogsä trævlet min del i är...

op pä hesten igen.

Laila, som stadigvæk mærker musklerne.

3:12 PM  
Blogger Karina said...

Oh....tak!!
Hellere trævle op end isolere klædeskabet med ting man alligevel ikke får brugt, ik'?

1:14 PM  
Blogger Linda said...

jeg har lavet en trøje med fimolersknapper engang.... den kunne sagtens tåle at blive håndvasket, men jeg ved ikke med maskinen, tror det nu nok..
kh Linda

4:53 AM  
Blogger Karina said...

Linda: Tror nu bare at jeg prøver - men shcyyyyy.....sig ikke til nogen at jeg lige prøvevasker mine knapper, vel!

9:11 PM  

Send en kommentar

<< Home