tirsdag, maj 13, 2008

Pinsesysler...

Mere perfekt Pinsevejr skal vi da vist lede længe efter. Der har bare været nydning i den helt store stil. En 60 års fødselsdag lørdag aften, besøg hos mine forældre søndag og så hjem og få det sidste af drivhuset på plads søndag eftermiddag. Nu er vi klar til at dyrke tomater og andre lækkerier. Vi glæder os. Nu skal det bare indrettes med nogle planter!

Mandag brugte vi også i haven. Jeg fik slået græsplænen endnu engang - utroligt som den kan underholde hele sommeren. Mand og børn fik tilsået urtehaven. Vi er bagud i år, fordi vi har brugt så lang tid på drivhuset, men så får bare glæde af afgrøderne lidt senere end vi plejer.

Alexander gik til den med løgene - når der skal være 10 cm. mellem løgene, ja så SKAL der være 10 cm. mellem løgene, så der blev brugt tommestok.....ellers ved man jo ikke om der er 10 cm. imellem!!

Camilla skulle ud med et par ekstra fødselsdags-invitationer om eftermiddagen - ja, vi har endnu ikke fået holdt fødselsdag for klassens tøser, så det gør vi noget ved på lørdag. Den ene skulle afleveres helt ude i Bakkebølle, og først skulle vi op i den anden ende af byen. Aftalen blev så, at hun cyklede og jeg løb.

Det blev en rigtig fin tur, hvor vi løb/cyklede igennem Vintersbølle Skov på vejen hjem. Turen blev så også på 9 km. men vejret var jo godt og vandet var så flot og fuglende sang....og hvad kunne vi ønske os mere?

Jeg får løbet to gange om ugen i øjeblikket, og er nu oppe på at løbe 8-9 km. pr. gang. Det tager sådan cirka en time. Alt efter om jeg løber i skoven eller ligeud af Bakkebøllestien ind til Roklubben i Vordingborg. Naturen her omkring indbyder til det i en grad, så jeg er ved at miste pusten ind imellem. Jeg skal jo liiige have den sidste skovsti med, eller ned og have udsigten over Storstrømmen, og pludselig er det blevet til 3 km. mere end planlagt. Efter en hektisk arbejdsdag er det skønt at få tømt hovedet og tænke på en masse ingenting, mens jeg løber derudaf. Det er MIG-tid og jeg kan mærke, at det er sundt for både krop og sjæl.....jeg er blevet afhængig!!

Etiketter: ,

0 Comments:

Send en kommentar

<< Home